Protas Oksana Liubomyrivna

Candidate of pedagogical sciences,
Associate Professor the Department of Social Pedagogy and Social Work  
 
Рersonal informationList of scientific publicationsActivityContacts

Born on October 12, 1974, in Ivano-Frankivsk.

Education: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 1995, major: Preschool Teaching, qualification: teacher of preschool pedagogics and psychology. Educator;

Continuing Education Faculty, 1997, major: Psychology. Practical Psychology in Education, qualification: practical psychologist;

research degree in the National Pedagogical Dragomanov University, major: Social Pedagogy.

Scientific Degree: candidate of pedagogical sciences, major 13.00.05 – Social Pedagogy (2013; diploma DK No. 012903).

Dissertation thesis entitled The training of future social pedagogues to accompaniment in senior pupils professional self-determination (2012, specialized academic council К. 26.053.09 in the National Pedagogical Dragomanov University).

Research interests: professional self-identification and professional choices of a person,  social and pedagogical support of gifted children in a general educational institution,  technology for forming a healthy way of life of children and youth.

Mrs. Protas was awarded with a diploma of the Department of Education and Science of Ukraine of Ivano-Frankivsk State Regional Administration for conscientious labor, personal contribution to teaching and upbringing of school students (2005).

Author of over 50 papers, including: methodological recommendations to the course of Basics of Career Guidance (2012), Pedagogics and Psychology of a Healthy Way of Life (2013), Basics of Sex Education (2013), Psychology of Extreme and Crisis Situations (2013), extra course Social and Pedagogical Career Guidance of High School Students (2012), articles: Research of career choices of future teachers (2007), Empathy as a moral and religious value, its role in teacher’s profession (2007), co-author of a monograph Research of Creative Culture of High School Students (2007); Peculiarities of school and home influence in career guidance of high school students (2008), Social and pedagogical career guidance as a prerequisite of psychological health of high school students (2010), Issues of career choices of gifted children in general education schools (2010), Training social teachers to career guide high school students (2011), Researching the readiness of future social teachers to career guide high school students (2012), Designing the training of future social teachers to career guide high school students (2013), Development of creativity of students in a general education school (2014), Technology of social and teaching projection in career guidance of high school students (2014), Continuation of high school and higher education as a prerequisite of career choices of the youth (2015), Social and teaching support for general education school students from vulnerable families (2015).

Child neglect and child homelessness as a destructive social phenomenon (2016), Social and teaching support of children from families affected by the ATO (2017), Preventing suicidality in teenagers (2017), Conditions of efficient social and teaching activity in work with gifted children in a general education establishment (2018), Use of IT and communication technologies in work with gifted children (2018), Revealing creativity of modern teenagers (2019), Social and pedagogical support for the development of creative teenagers in general comprehensive schools (2019), Training future social pedagogues to interact with gifted children: theoretical analysis of the problem (2019), Theoretical basis of problem of shaping creative competence in future social workers for workers for work with gifted children (2019).

Publications

  1. Протас О. Методика виявлення креативних якостей особистості.Дослідження креативної культури особистості старшокласника: [колективна монографія] / за ред. В. Костіва. Івано-Франківськ, 2007. С. 71–80.
  2. Протас О. Л. Професія. Вибір професії — важливий етап у житті. Основи християнської етики: підручник для учнів 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів / Бурнашова І.І., Гришко Г.П., Кіт Г. І. та ін. Комісія у справах освіти та виховання УГКЦ, 2016. 384 с. С. 120?133.
  3. Протас О. Технологія діагностики схильності обдарованих дітей до вибору професії. Упровадження інноваційної освітньої парадигми в гірських школах Українських Карпат [колективна монографія] / За наук. ред. д. п. н. Оліяр М.П.; ДВНЗ «ПНУ ім. В. Стефаника». Івано-Франківськ: Супрун В. П., 2019. C.375–382.
  4. Tkachenko S., Berezovska L., Protas O., Parashchenko L., Durmanov A. Social Partnership of Services Sector Professionals in the Entrepreneurship Education. Journal of Entrepreneurship Education. Volume 22, Issue 4, 2019. С. 1?6.
  5. Mariia O. Kuzmina, Oksana L. Protas, Tetiana V. Fartushok , Yana M. Raievska&Iryna B. Ivanova. FormationofstudentscompetenceofTertiaryEducationalInstitutionsbypracticaltrainingaids. InternationalJournalofHigherEducation. Vol. 9, No. 7; 2020.
  6. Протас О. Л. Підготовка соціального педагога до супроводу професійного самовизначення обдарованих дітей. Рedagogiczne i spolecznewsparcieuzdolnionychdzieci i mlodziezy. cz.2 / [podredakcja. OlenyВoczarowej i JoannyAksman]. Кrakow: KrakowskieTowarzystwoEdukacyjnesp.oo. OficynaWydawnicza AFM, 2013. C. 309–316.
  7. Протас О. Л.Проєктування процесу підготовки майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова : зб. наук. пр. / за ред. А. Й. Капської; НПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ : [б.в.], 2013. Вип. 17. С. 63–70.  (Сер. № 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка).
  8. Протас О. Л.Соціальнo-педагогічний супровід професійного самовизначення старшокласників гірської школи. Гірська школа українських Карпат: науково-методичний журнал / за ред. В. Хруща. Івано-Франківськ, 2013. № 10. С. 123?131.
  9. Протас О. Л. Технологія соціально-педагогічного проектування у профорієнтаційній роботі зі старшокласниками. Zbiorraportownaukowych. „Naukadzis: teoria, metodologia, praktyka, problematyka„. (30.07.2014 – 31.07.2014) .Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamondtradingtour», 2014. 96 str С. 22?27.
  10. Протас О. Л. Розвиток творчих здібностей учнів в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Освіта та розвиток обдарованої особистості.№ 3 (22) /03/2014. С. 26?29.
  11. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з школярами.Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Додаток 1 Вип.5. Том 3 (54): Випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору». Київ.: Гнозис, 2014. С. 231?240.
  12. Протас О. Л. Наступність середньої і вищої освіти як умова професійного самовизначення молоді. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2015. Додаток 1 до Вип. 35, Том IХ (60). С. 478–486.
  13. Протас О. Л. Соціально-педагогічна підтримка в умовах загальноосвітнього навчального закладу дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Науковий вісник Чернівецького університету. 2015. Вип.739. Педагогіка та психологія. С. 160–166.
  14. Протас О. Л. Соціально-педагогічні умови активізації професійного самовизначення старшокласників. Вісник Черкаського університету. Вип. № 8. С. 91– 97.
  15. Протас О. Л. Умови ефективного соціально-педагогічного супроводу дітей із сімей, постраждалих у ході АТО. Освітній простірУкраїни. 2017. Випуск 10. С.141–148.
  16. Протас О. Л., Ковбас Б. І.. Соціально-педагогічний супровід дітей із сімей, постраждалих у ході АТО. Збірник наукових праць Камянець-Подільського національного університету іменіІвана Огієнка. Вип. XXIX. 2017. С.73–86.
  17. Протас О., Микитин О. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності з обдарованими учнями. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. 2018. Випуск 2 (21). С. 7–15
  18. Протас О. Соціально-педагогічний супровід розвитку креативно обдарованих дітей в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2019. Вип. 32. С. 108–122.
  19. Протас О Підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми: теоретичний аналіз проблеми. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2019 р. Вип 2 (386). С. 72–80.
  20. Михайлишин Г., Протас О. Теоретичні основи проблеми формування креативної компетентності майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Освітній дискурс: збірник наукових праць. / Голов. ред. О. Кивлюк. Київ : «Видавництво «Гілея», 2019. Випуск 17 (10). С. 33 44.
  21. Протас О., Качала Х. Інтеграція молоді з обмеженими функціональними можливостями в сучасному суспільстві. Вісник науково-методичних досліджень Вінницького гуманітарно-педагогічного коледжу. [ред..кол. Слободинська Т.С. та ін.]. Вінниця : Вінницька міська друкарня, 2019. Випуск 4. (32).  С.77–83.
  22. Chraska M. Protas O. Definingthepedagogicfocusofgiftedchildrenusingcomputerdiagnostics. Соціокультурологічні та психолого-педагогічні аспекти становлення особистості в сучасному суспільстві: тенденції і перспективи : матеріали І Міжнародної конференції пам’яті професора Володимира Костіва, м. Івано-Франківськ, 23 грудня 2019 р. Івано-Франківськ : НАІР, 2019.
  23. Протас О. Навчально-методичне забезпечення формування компетентностей майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми. ScienceandEducation a NewDimension. HumanitiesandSocialSciences, 2019. Вип.VII (33), I.: 199. С. 102–104.
  24. Протас О. Виявлення креативної обдарованості сучасних підлітків. ScientificJournalVirtus. 2019. Issue # 32, March. С. 94–98.
  25. Протас О. Аналіз навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Scienceandinnovation: Collectionofscientificarticles. ShiodaGmbH, Steyr, Austria, 2019. С. 155–158.
  26. Протас О. Феномен обдарованості у контексті психолого-педагогічних досліджень. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 1 (130). Одеса, 2020. С. 57-65.
  27. Протас О. Методологічні підходи до підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: «Гельветика», 2020.  Вип. 27. Том 4.  284 с. С. 175?180
  28. Протас О. Трансформація інституту сім’ї як чинник умов сімейного виховання. Вісник післядипломної освіти. Випуск 11(40) «Серія «Педагогічні науки».2020. С. 136?153.
  29. Протас О. Концептуалізація проблеми обдарованості у зарубіжних та вітчизняних дослідженнях. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». 2020. Випуск 1 (11). С. 239?242.
  30. Протас О. Проєктні технології у процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. № 1 (2020). С. 53?59.

https://orcid.org/0000-0002-4176-8353
https://scholar.google.com.ua/citations?user=ctw2FNsAAAAJ&hl=uk

 

Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Faculty of Pedagogy

Department of of Social Pedagogy and Social Work,
Ivano-Frankivsk , 1 Bandery str., Room 802
E-mail: oksana.protas@pnu.edu.ua
Phone: + 380342-57-00-05