ВИКЛАДАЧІ КАФЕДРИ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ «ЖІНКИ, МИР, БЕЗПЕКА» (7-8 ВЕРЕСНЯ, м. КИЇВ)

         Анексія Криму та війна на Сході України загострили низку питань, яким раніше приділялося недостатньо уваги: права людини, шляхи запобігання та вирішення конфліктів, ґендерна рівність тощо. 24 лютого 2016 року Україна стала однією з 74-х країн, що прийняли перший Національний план дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 (2016-2020) для подальшої інтеграції порядку денного «Жінки, мир, безпека» у процеси реформування, відновлення та миробудування.

      7-8 вересня у м. Києві за сприяння Міністерства соціальної політики відбувся тренінг «Жінки, мир, безпека». Тренінг проводився в рамках проекту «Підтримка Міністерства соціальної політики в протидії ґендерно зумовленому насильству та (ре-)інтеграції населення, постраждалого від конфлікту» за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні. У тренінгу взяли участь викладачі нашої кафедри: доцент Сабат Надія Володимирівна та кандидат педагогічних наук, асистент Сабат Наталія Іванівна.

          У перший день роботи тренінгу з доповіддю виступила урядова уповноважена з питань ґендерної рівності Катерина Левченко, яка зазначила, що громадяни України мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Рівність прав жінок і чоловіків забезпечується наданням рівних можливостей у громадсько-політичній і культурній діяльності, у здобутті освіти і професійній підготовці. У ряді доповідей (Л. Козуб, Л. Ковальчук та ін.) йшлося про запобігання насильству як одному з порушень прав людини; міжнародне й національне законодавство щодо захисту прав людини; участь жінок у процесах досягнення сталого миру.

        Інформаційне забезпечення тренінгу включало лекції, презентації, відеоролики. Під час роботи у групах використовували такі методи, як дискусія, мозковий штурм, презентація учасників тощо. На цьому етапі тренінгу викладачі Надія Володимирівна та Наталія Іванівна ознайомили присутніх із основними напрямами діяльності кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, поділилися досвідом викладання соціально-педагогічних дисциплін. Надзвичайно цікаво і творчо реалізовано групу методів, пов’язаних із використанням зворотного зв’язку як тренера з учасниками, так і навпаки: відповіді на запитання, розбір і аналіз виконаних завдань та ін.

        Учасники тренінгу отримали інформаційно-навчальний посібник та відповідні інформаційні матеріали з питань профілактики конфліктів, попередження й протидії дискримінації тощо, які можна використовувати у підготовці фахівців соціальної сфери задля формування в них навичок недискримінаційної поведінки, протидії насильству, миробудування.