Відкрита лекція доцентки кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Сабат Наталії Іванівни на тему «Особливості соціальної допомоги та підтримки населення у XIV – в першій половині XVII століття на українських землях»

     22 вересня 2023 року відбулася відкрита лекція доцентки кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Сабат Наталії Іванівни на тему «Особливості соціальної допомоги та підтримки населення у XIV – в першій половині XVII століття на українських землях» з навчальної дисципліни «Історія та теорія соціальної роботи» для здобувачів вищої освіти першого курсу, що навчаються за освітньою програмою «Соціальна робота».

Під час лекційного заняття студенти ознайомилися з розвитком різних форм допомоги та підтримки нужденних у ХІV – ХVІІ ст., формуванням державної системи соціального захисту, традиціями соціальної підтримки братств, соціальним захистом за часів козаччини, виникненням приватної благодійності.

Заняття проведено в атмосфері активної взаємодії. Кращому засвоєнню теми сприяла і вдало підготовлена презентація. У ході обговорення лекційного матеріалу доцентка постійно активізувала роботу студентів, актуалізувала набуті ними знання на попередніх заняттях з курсу, стимулюючи здобувачів вищої освіти до логічних міркувань та аналізу нового матеріалу.

Присутні на лекції викладачі кафедри під час обговорення акцентували на доступності пояснення нового матеріалу, створенні Наталією Іванівною доброзичливої атмосфери на занятті; використанні лектором активних форм навчання: робота з підручниками, словниками, схемами; раціональності розподілу часу на занятті, правильності й чіткості мови лектора (професорка Михайлишин Г. Й.); логічному зв’язку всіх етапів заняття, розмаїтості методів навчання, врахуванні вікових особливостей першокурсників (доцентка Тимків Л. С.). Гарант освітньої програми «Соціальна робота» професорка Зозуляк-Случик Р. В. підкреслила, що Сабат Н. І. вміло працює зі студентською аудиторією, складні поняття вміє доступно пояснити здобувачам вищої освіти. Лектор вміло реалізувала основні дидактичні принципи: доступності, наочності, систематичності, послідовності, постійно підтримувала увагу студентів, вдало пов’язала історичний матеріал із сучасністю.

Загалом, за висновком обговорення, лекційне заняття проведено на високому навчально-методичному, науковому та професійному рівнях і відповідає вимогам вищої школи, які висуваються до проведення лекцій у закладах вищої освіти III-IV рівнів акредитації.