Лемко Галина Іванівна

Кандидат педагогічних наук,  

доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи  

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Лемко Галина Іванівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Педагогічного факультету ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

У 1996 році закінчила Прикарпатський університет ім. В. Стефаника (тепер ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»), спеціальність – початкове навчання. Виховання в дитячому будинку і школі-інтернаті, кваліфікація – учитель початкових класів. Вихователь в дитячому будинку та школі-інтернаті.

У 2008 р. закінчила ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» за спеціальністю “Соціальнa педагогіка” та здобула кваліфікацію соціального педагога, викладача соціальної педагогіки у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації.

У грудні 2006 році на засіданні спеціалізованої вченої ради К 20.051.01 у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника захистила кандидатську дисертацію на тему «Зміст початкової освіти в українських школах на західноукраїнських землях (1919-1939 рр.) за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук (ДК № 040855, рішення Атестаційної комісії від 10 травня 2007 р.).

У 2010 році Рішенням Атестаційної колегії  присвоєно вчене звання доцента кафедри соціальної педагогіки.

З 2005 р. працює  на кафедрі соціальної педагогіки, з 2013 –  на кафедрі соціальної педагогіки та соціальної роботи ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Cтефаника».

Монографії

1. Завгородня Т.К., Лемко Г.І. Зміст початкової освіти в українських школах на західноукраїнських землях (1919–1939 рр.). Монографія. Івано-Франківськ : Вид-во Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 2011. 212 с.

Навчально-методичні посібники

  1. Програми практик зі спеціальності “Соціальна педагогіка і практична психологія”: Методичний посібник / Керівник групи упорядників: Б. Ковбас. Упорядники: С. Недільський, Р. Зозуляк, Г. Лемко. Івано-Франківськ, 2006. 78 с.
  2. Основи соціально-педагогічних досліджень. Методичні рекомендації / Уклад. О.Д. Ворощук, Г.І. Лемко. Коломия, 2008. 39 с.
  3. Лемко Г. Програма виробничої практики для студентів IV курсу спеціальності “Соціальна педагогіка”. Методичний посібник. Івано-Франківськ: Видавник Третяк І. Я., 2009. 68 с.
  4. Лемко Г.І., Ворощук О.Д, Ковбас Б.І., Михайлишин Г.Й. Рекомендації до написання та оформлення курсових, дипломних та магістерських робіт із соціальної педагогіки (методичні рекомендації для викладачів та студентів спеціальності «Соціальна педагогіка»). Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. Івано-Франківськ: видавець Третяк І.Я., 2011. 44 с.
  5. Лемко Г.І. Соціально-педагогічні аспекти протидії торгівлі людьми (вид. 2). – Методичні рекомендації . Івано-Франківськ: Наїр, 2012. 116 с.
  6. Лемко Г. Технології соціально-педагогічної діяльності у сфері дозвілля: Методичні рекомендації / Автор-упорядник Г.І.Лемко. Івано-Франківськ : НАІР, 2013. 84 с.
  7. Лемко Г. Соціально-педагогічна діяльність опікунських установ: Методичні рекомендації. Автор-упорядник Г.І.Лемко. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 92 с.
  8. Лемко Г. Основи сценарної роботи соціального педагога: Курс лекцій. Автор-упорядник Г.І.Лемко. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 123 с.
  9. Лемко Г. Екокультура особистості: Навчально-методичний посібник. Автор-упорядник Г.І.Лемко. Івано-Франківськ: НАІР, 2014.  84 с.
  10. Лемко Г.І. Соціально-педагогічна діяльність у сфері дозвілля / Тестові завдання з соціально-педагогічних дисциплін : навч. посібник для студентів спеціальності «Соціальна педагогіка» / за ред. проф. Богдана Ковбаса. Івано-Франківськ : НАІР, 2014. 232 с.
  11. Програми практик зі спеціальності “Соціальна педагогіка”: метод. посібник / [керівник групи упорядників: Б.І. Ковбас; упоряд.:  Зозуляк-Случик Р.В., Березовська Л.І., Кулик І.В., Лемко Г.І., Михайлишин Г.Й., Петришин Р.А., Сабат Н.В.]. Івано-Франківськ : НАІР, 2015. 186 с.
  12. Ворощук О. Д., Лемко Г. І. Технології соціально-педагогічної діяльності гувернера: Навчально-методичний посібник для самостійної роботи студентів. Видання друге. Івано-Франківськ, 2016. 132 с.
  13. Лемко Г. Упровадження інноваційної освітньої парадигми в гірських школах Українських Карпат: колективна монографія / За наук. ред. д. п. н. Оліяр М.П.; ДВНЗ «ПНУ ім. В. Стефаника». Івано-Франківськ: Супрун В. П., 2019. 480 с.
  14. Лемко Г., Ворощук О. Особливості ціннісних орієнтацій дітей підліткового віку // Освіта ХХІ століття: реалії, виклики, тенденції розвитку: колективна монографія / за наук. ред. проф. Цвєткової Ганни. Hameln : InterGING, 2020. С.329-346.

Наукові публікації

  1. Lemko Galina. Value Opientation as Structural Component of Personality in Mountain Regions// Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 1.  No 2,3.  Ivano-Frankivsk, 2014.  S. 144– 147.
  2. Лемко Г. Етнічні особливості інкультурації особистості українця // Науковий часопис Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 36.  Ужгород, 2015.  С. 111-113.
  3. Лемко Г. Театральні технології як засіб превенттивної роботи по запобіганню торгівлі людьми // Вісник Чернівецького університету. Серія: Педагогіка і психологія.  Випуск 739.  Чернівці, 2015.  С.93-98.
  4. Лемко Г., Яремчук А. Структура комунікативної культури особистості школяра // Обрії.    № 5 (124).  С.113-117.
  5. Лемко Г. Форум-театр як методика інтерактивної соціально-педагогічної діяльності // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Соціальна робота як правозахисна професія» (29 квітня 2015 р.). Чернівці, 2015.  С. 88–91.
  6. Лемко Г. Використання ігротерапії в роботі з агресивними підлітками // Збірник наукових праць за матеріалами ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Соціальна робота та соціальна педагогіка: виклики сьогодення» (28-29 жовтня 2015 року). Тернопіль: Вектор, 2015.  С.79-84.
  7. Лемко Г. Театральні технології як засіб профілактики торгівлі людьми в соціально-педагогічній діяльності // Збірник наукових праць Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / За ред.. Л.П.Мельник, В.І.Співака. Вип.XXVII. Серія: соціально-педагогічна. Камянець-Подільський: Медобори-2016.  С.118-127.
  8. Лемко Г. Юнацький алкоголізм як об’єкт діяльності соціального працівника // Матеріали доповідей та повідомлень Міжнародної науково-практичної конференції (16 вересня 2016 р.). Ужгород, 2016.  С. 101–102.
  9. Лемко Г. Соціальний працівник як супервізор // International scientific and practical conference «Innovations and modern techology in the edukational sysnem:contribution of Poland and Ukraine» (May 5-6 2017). Sandomierz, Poland.  150-154.
  10. Лемко Г. Вплив соціальних інституцій на розвиток обдарованості дитини / Г.Лемко, Б.Ковбас // Освітній простір України. Івано-Франківськ, 2017.  Випуск 9.  С.131–137.
  11. Лемко Г. В. Сухомлинський про майбутнє відповідальне батьківство // конференція pu.if.ua
  12. Лемко Г., Гундяк М. Психокорекційна робота з соціально дезадаптованими підлітками // Освітній простір України. – Івано-Франківськ, 2019. Випуск 16.  С.156–166.
  13. Лемко Г., Карпович Н. Особливості розвитку і поведінки дітей з різних типів неповних сімей // Освітній простір України. Івано-Франківськ, 2019.  Випуск 16.  С.166–174.
  14. Лемко Г., Бузаш М. Організація культурно-дозвіллєвої діяльності осіб з інвалідністю юнацького віку // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми формування успішної особистості в сучасному освітньому просторі» (м.Вінниця, 16-18 травня 2019 р.). Вінниця, 2019.  С. 88–91.
  15. Лемко Г., Штодлер Г. «Рівний-рівному» як соціально-педагогічна технологія формування відповідального ставлення до здоровя в учнівської молоді // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми формування успішної особистості в сучасному освітньому просторі» (м.Вінниця, 16-18 травня 2019 р.). Вінниця, 2019.  С. 148-154.
  16.    Лемко Г., Ворощук О., Професійна підготовка соціальних педагогів до інклюзивного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в ЗОШ. Гірська школа українських Карпат. № 21 (2019). С. 98-102.
  1. Лемко Г. Народознавство як засіб виховання особистості. Актуальні проблеми гуманітарних наук. Том 3. № 31. 2020. С. 294-298.
  2. Лемко Г. Сім’я як фактор виховання ціннісних орієнтацій у спадщині М. Стельмаховича. Інноваційна педагогіка. Вип. 27. 2020 р. С.190-193.
  3. Лемко Г., Медведчук І. Рівні розвитку соціально-моральної позиції у сучасних старшокласників. Молодий вчений. № 3.1 (79.1). Березень, 2020 р. С. 47-51.
  4. Особистісне становлення та професійно-педагогічна діяльність Омеляна Вишневського. The 1st International scientific and practical conference “Priority directions of science and technology development (September 27-29, 2020) SPC “Sci-conf.com.ua”, Kyiv, Ukraine. 2020. С.410-415.
  5. Лемко Г. Ціннісні орієнтації: дефініція поняття. The 5th International scientific and practical conference – Modern science: problems and innovations (July 26-28, 2020) SSPG Publish, Stockholm, Sweden. С. 280-285.
  6. Лемко Г. Володимир Костів про виховання ціннісних орієнтацій дітей в різних за структурою сім’ях. Міжнародна науково-практична конференція «Тенденції та перспективи розвитку психології та соціальної роботи в сучасному суспільстві» (м. Одеса, 05 листопада 2020 року).
  7. Лемко Г. Виховання цінностей школярів як ключовий компонент Концепції Нової української школи. ІІІ Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми навчання і виховання в умовах інтеграційних процесів в освітньому та науковому просторах» (м. Мукачево, 06 листопада 2020 року).
  8. Лемко Г. Вишиванка як засіб формування національної ідентичності особистості. Онлайн-конференція «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки» (21 травня 2020 р.)

1. Лемко Г. Вплив соціальних інституцій на розвиток обдарованості дитини / Г.Лемко, Б.Ковбас // Освітній простір України. – Івано-Франківськ, 2017. – Випуск 9. – С.131–137.
2. Лемко Г., Гундяк М. Психокорекційна робота з соціально дезадаптованими підлітками // Освітній простір України. – Івано-Франківськ, 2019. – Випуск 16. – С.156–166.
3. Лемко Г., Карпович Н. Особливості розвитку і поведінки дітей з різних типів неповних сімей // Освітній простір України. – Івано-Франківськ, 2019. – Випуск 16. – С.166–174.
4. Ворощук О., Лемко Г. Професійна підготовка соціальних педагогів до іклюзивного навчання дітейтей з особливостями психофізичного розвитку в ЗОШ/ Гірська школа українських карпат № 21 (2019) С. 98-102.
5. Лемко Г. Народознавство як засіб виховання особистості. Актуальні проблеми гуманітарних наук. Том 3. № 31. 2020.
6. Лемко Г. Сім’я як фактор виховання ціннісних орієнтацій у спадщині М. Стельмаховича. Інноваційна педагогіка. Вип. 27. 2020 р. С.190-193.
7.Лемко Г., Мочан Т. Виховання духовності особистості як складової загальнолюдських цінностей суспільства. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 190. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім.. В. Винниченка, 2020. С.216-221.
8. Лемко Г. Національно-патріотичне виховання учнівської молоді у педагогічній спадщині педагогів Західного регіону України (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Молодь і ринок. № 1/187, 2021. С.59-63.
9. Лемко Г. Засоби українського народознавства як чинник родинного виховання дітей. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021 р., № 74, Т. 1. С. 103-107.
10. Лемко Г. Ідеї громадянського виховання у творчій спадщині педагогів Західного регіону України (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 3 (107). С.477-488.
11. Лемко Г. Професійна підготовка майбутнього вчителя у науковій спадщині М.Стельмаховича. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: реалії та перспективи Випуск 80. Том 2. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 14-17.
12. Dr. Tetiana Kachak, Ph. D. Tetyana Blyznyuk, Dr. Olena Budnyk, Ph. D. Halyna Lemko. Development jf future teachers’ media literacy: model of intergration of media education into academic courses // Revista Inclusiones. Vol. 8 Num Esp. Abril-Junio 2021 Homenaje Christian Daniel Cwik. S. 115-129.
13.Turchyn, T. , Lemko, H. , Kovalenko, O. , Pyatnitska-Pozdnyakova, I. , Lypchynska, N. , & Shubina, V. (2021). Industria educacional artistica na formacao de competencias e valores de beneficiarios do ensino fundamental. Laplage Em Revista, 7 (Extra-C), p.507-517 (Індексована в WoS).
14. Лемко Г.І. Супервізія як форма методичного супроводу виробничої практики студентів «Соціальна робота» у закладах освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021.
11. Лемко Г.І. Соціальне проектування: дефініція поняття. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. № 78. 2021. С. 50-53
12. Lemko, H. , Kachak, T., Voroshchuk, O. , Didukh, I. , Mochan, T. , & Bai, I. (2021). Formacao de valores morais nos alunos: metodos eficazes do diagnostico. Laplage Em Revista, vol.7, n. 3B, Sept.- Dec. 2021, p. 556-568 (Індексована в WoS).

Трудова діяльність:

1996 – 2004 рр. – керівник гуртка, вихователь, вчитель початкових класів загальноосвітньої школи-інтернату № 1 (ЗШ № 28) м. Івано-Франківська.

2004–2005 р. – асистент кафедри історії педагогіки Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

2005 – 2007 – асистент кафедри соціальної педагогіки Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

2007 р. – по теперішній час – доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

Наукова діяльність: автор більше 160 наукових публікацій в українських та зарубіжних виданнях, із яких 1 монографія, 14 навчально-методичних посібників, учасниця Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференцій, співавтор колективних монографій та наукових статей.

Навчально-методична діяльність:

– розробила та читаю навчальні курси: «Технологія соціально-педагогічної діяльності (сфера дозвілля)», «Супервізія в соціальній роботі», «Соціально-педагогічна діяльність за місцем проживання», «Соціальна робота з протидії торгівлі людьми», «Основи віктимології»;

– виконую обов’язки голови/члена предметної атестаційної комісії на здобуття ОР «бакалавр», «магістр»;

  • керую студентським науковим гуртком;
  • готую студентів до участі у звітних наукових конференціях та Всеукраїнських олімпіадах із соціальної педагогіки та соціальної роботи;

– проводжу профорієнтаційну роботу з випускниками загальноосвітніх шкіл та коледжів.

Громадська діяльність:

  • планування навчального навантаження кафедри;
  • відповідальна за навчально-методичну роботу на кафедрі;
  • член вченої ради педагогічного факультету Прикарпатського національного університет імені Василя Стефаника.

Виховна діяльність:

– куратор академгрупи СРСП-22.