Сабат Надія Володимирівна

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Сабат Надія Володимирівна народилася 22 жовтня 1969 року в с. Боків, Бережанського району, Тернопільської області.

У 1988 році з відзнакою закінчила Чортківське педагогічне училище зі спеціальності «Вчитель початкових класів». У 1993 році закінчила Прикарпатський університет імені В. Стефаника зі спеціальності «Педагогіка і методика початкового навчання», кваліфікація спеціаліста учителя початкових класів, диплом з відзнакою КЛ 901302. Упродовж 1995–1998 рр. навчалася в аспірантурі (очна форма) Прикарпатського університету імені В. Стефаника.

У грудні 1998 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Національне виховання учнівської молоді Галичини (1869–1914 рр.)» зі спеціальності 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (диплом ДК № 003363, 1999 р.). Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Ступарик Б. М. У 2008 році отримала вчене звання доцента кафедри соціальної педагогіки (атестат 12 ДЦ № 021730).

СПИСОК НАУКОВИХ ПУБЛІКАЦІЙ

Монографії

  1. Сабат Н. В. Національне виховання учнівської молоді Галичини (1869-1914 рр.): монографія / Н. В. Сабат. – Івано-Франківськ : Видавець Третяк І. Я., 2008. – 244 с.

 

Навчально-методичні посібники

  1. Грані творчої спадщини Богдана Ступарика: методичні поради до лекції з курсу “Педагогіка в іменах” / Білавич Г. В., Завгородня Т. К., Сабат Н. В., Салига Н. М. – Івано-Франківськ, 2003. – 32 с.
  2. Сабат Н. В. Технології соціально-педагогічної діяльності: методичні рекомендації / Н. В. Сабат. – Івано-Франківськ : Видавничо-дизайнерський відділ ЦІТ Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника, 2006. – 120 с.
  3. Сабат Н. В. Історія соціальної роботи: навчально-методичний посібник / Н. В. Сабат. – Івано-Франківськ : Видавець Віктор Дяків, 2007. – 143 с.
  4. Сабат Н. В. Теорії та методи соціальної роботи: методичні рекомендації. – Івано-Франківськ : Видавець Третяк І. Я., 2008. – 104 с.
  5. Ковбас Б. І. Технології соціально-педагогічної діяльності (підготовка до державного іспиту): навчально-метод. посібн. / Ковбас Б. І., Сабат Н. В., Березовська Л. І. – Івано-Франківськ : НАІР, 2012. – 184 с.
  6. Тестові завдання з соціально-педагогічних дисциплін: навчальний посібник для студентів спеціальності “Соціальна педагогіка” / за ред. проф. Богдана Ковбаса [авторський колектив: Г. Й. Михайлишин, Б. І. Ковбас, Л. І. Березовська, О. Д. Ворощук, Р. В. Зозуляк-Случик, І. В. Комар, І. В. Кулик, Г. І. Лемко, Р. А. Петришин, О. Л. Протас, Н. В. Сабат]. – Івано-Франківськ : НАІР, 2014. – С. 110–133, 215–224.
  7. Програми практик зі спеціальності «Соціальна педагогіка»: методичний посібник / керівник групи упорядників: Б. І. Ковбас; упорядники: Зозуляк-Случик Р. В., Березовська Л. І., Кулик І. В., Лемко Г. І., Михайлишин Г. Й., Петришин Р. А., Сабат Н. В. – Івано-Франківськ : НАІР, 2015. – 239 с.
  8. Сабат Н., Сабат Н. Соціальний аудит та інспектування: навч.-метод. посібн. Івано-Франківськ : НАІР, 2018. 68 с.

1. Програми практик зі спеціальності «Соціальна педагогіка»: методичний посібник / керівник групи упорядників: Б. І. Ковбас; упорядники: Зозуляк-Случик Р. В., Березовська Л. І., Кулик І. В., Лемко Г. І., Михайлишин Г. Й., Петришин Р. А., Сабат Н. В. – Івано-Франківськ : НАІР, 2015. – 239 с.
2. Сабат Н. В. Програма виробничої (соціально-педагогічної) практики магістрів/спеціалістів у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації / Н. В. Сабат. – Івано-Франківськ : НАІР, 2016. – 32 с.
3. Сабат Н. В. Науково-педагогічна (виробнича) практика: програма та методичні рекомендації до виконання для студентів спеціальності 231 Соціальна робота другого (магістерського) рівня вищої освіти / уклад. Н. В. Сабат. – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – 48 с.
4. Сабат Н.В., Сабат Н.І. Соціальний аудит та інспектування: навч.-метод. посібн. Івано-Франківськ : НАІР, 2018. 68 с.
5. Сабат Н. В. Теорія соціальної роботи. Технології соціально-педагогічної діяльності. Збірник тестових завдань для студентів спеціальності 231 Соціальна робота / за ред. проф. Г. Михайлишин, проф. Б. Ковбаса. – Івано-Франківськ : НАІР, 2019. С. 325–396.

 

Статті (за 2014-2018 рр.)

  1. Сабат Н. В. Характеристика критеріїв та показників неблагополучності сім’ї / Н. В. Сабат, Р. І. Ямнич // Наукові записки Міжнародного гуманітарного університету: збірник. – Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2014. – Вип. 21. – Ч. 2. – С. 371-376.
  2. Сабат Н. Дослідження М. Г. Стельмаховичем провідних напрямів родинного виховання / Н. Сабат // Мирослав Гнатович Стельмахович – видатний український педагог: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 5-6 червня 2014 року, м. Івано-Франківськ. – Івано-Франківськ, 2014. – С. 154-158.
  3. Сабат Н. Творча обдарованість: теоретичні аспекти / Н. Сабат, М. Васильчук / Теоретико-методичні основи соціально-педагогічної діяльності та соціальної роботи: інформаційний бюлетень. Вип. 2. – Івано-Франківськ : НАІР, 2014. – С. 91-94.
  4. Сабат Н. В. Соціальні наслідки насилля над підлітками / Н. В. Сабат // Дитинство без насилля: суспільство, школа і сім’я на захисті прав дітей : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, 29-30 квітня 2014 року, м. Тернопіль / за заг. ред. проф. О. Кікінежді. – Тернопіль: Стереоарт, 2014. – С. 373-375.
  5. Сабат Н. Олександр Барвінський про “духову скорозрілість” молоді / Надія Сабат // Розвиток української та польської освіти і педагогічної думки (ХІХ-ХХ ст.). Т. 4. Теорія і практика опікунської педагогіки в Україні та Польщі (ХІХ-ХХ ст.). Rozwój ukraińsk1ej i polskej oświaty i myśli pedagogicznej (XIX-XXI w.). T. 4. Teoria i praktyka pedagogiki opiekuńczej na Ukrainie i w Polsce (XIX-XXI w.): зб. наук. пр. / за ред. Д. Герцюка і І. Мищишин. – Львів – Lwów: ЛНУ імені Івана Франка, 2014. – С.  210-219.
  6. Сабат Н. В. Підготовка майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності / Н. В. Сабат // Розвиток професіонала і професіоналізму: теорія і практика : зб. наук. пр. / за заг. ред. С. П. Архипової. – Україна – Болгарія, 22-29 вересня 2014. – Черкаси : ФОП Гордієнко Є. І., 2014. – С. 300-303.
  7. Сабат Н. В. Психологічні особливості дошкільного віку / Н. В. Сабат, М. В. Леспух // Педагогика 2014. Достижения, проекты, гипотезы : cборник научных докладов, 29–30 декабря 2014, Краков. Pedagogika 2014. Osiągnięć, projekty hipotezę : zbiór raportów naukowych. 29.12.2014 – 30.12.2014, Kraków. – Warszawa: Wydawca : Sp. z o.o. “Diamond trading tour”, 2014. – С. 44–48.
  8. Сабат Н. В. Інноваційні методи допомоги аутичній дитині / Н. В. Сабат, А. В. Шишко // Гуманітарний вісник ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди” – Додаток 2 до Вип. 35, Том І (13) : Тематичний випуск “Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання”. – К. : Гнозис, 2015. – С. 322–330.
  9. Сабат Н. В. Характеристика основних теорій та моделей агресії / Н. В. Сабат, С. Г. Петрів // Теоретико-методичні основи соціально-педагогічної діяльності та соціальної роботи: інформаційний бюлетень. Вип. 3. – Івано-Франківськ : НАІР, 2015. – С. 84-92.
  10. Сабат Н. В. Впровадження елементів дистанційного навчання у професійну підготовку майбутніх соціальних педагогів / Надія Сабат // Науково-методичний збірник Коломийського педагогічного коледжу. Посібник для викладачів та студентів педагогічних училищ та коледжів [Приурочений до 20-річчя відкриття спеціальності “Соціальна педагогіка” Коломийського педагогічного коледжу Івано-Франківської обласної ради] / авторський колектив. – Коломия : Редакційно-видавничий комітет Коломийського педагогічного коледжу, 2016. – С. 13–18.
  11. Сабат Н. В. Використання релаксаційних технік у роботі з агресивними підлітками / Н. В. Сабат // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія “Психологічні науки”. – Вип. 1. Т. 1. – Херсон, 2016. – С. 91–97.
  12. Сабат Н. В. Агресивна і насильницька поведінка підлітків як соціальне явище / Надія Сабат, Світлана Лазур // Теоретичні, методичні і практичні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи  : тези доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції (26 травня 2016 року, м. Івано-Франківськ). – Івано-Франківськ : НАІР, 2016. – С. 55-59.
  13. Сабат Н. В. Особливості соціалізації обдарованої дитини старшого дошкільного віку в умовах ДНЗ / Надія Сабат, Анжела Натуркач // Теоретичні, методичні і практичні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи : тези доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції (26 травня 2016 року, м. Івано-Франківськ). – Івано-Франківськ : НАІР, 2016. – С. 198-201.
  14. Сабат Н. В. Вплив молодіжної субкультури на особистісні стосунки / Надія Сабат, Яна Сокур // Теоретичні, методичні і практичні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи  : тези доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції (26 травня 2016 року, м. Івано-Франківськ). – Івано-Франківськ : НАІР, 2016. – С. 201-205.
  15. Сабат Н. В. Програма виробничої (соціально-педагогічної) практики магістрів/спеціалістів у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації / Н. В. Сабат. – Івано-Франківськ : НАІР, 2016. – 32 с.
  16. Сабат Н. Теоретичні основи дослідження розвитку творчих здібностей молодших школярів / Н. Сабат, І. Димид // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – С. 30-32.
  17. Сабат Н. Діяльність соціального педагога з педагогічно занедбаними молодшими школярами в умовах сільської ЗОШ І-ІІ ступенів / Н. Сабат, І. Мякота // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – С. 136-139.
  18. Сабат Н. Використання технологій інтерактивного навчання майбутніх соціальних педагогів у ВНЗ / Н. Сабат, М. Дзінько // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – С. 261-264.
  19. Сабат Н. Міграційні процеси в Україні та їхній вплив на виховання дітей / Н. Сабат, М. Калиній // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – С. 185-190.
  20. Сабат Н. Особливості розвитку емоційної сфери у дітей із церебральним паралічем / Н. Сабат, Л. Швець // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – С. 190-194.
  21. Сабат Н. Гендерне виховання старшокласників як складова становлення особистості юнаків і дівчат / Н. Сабат, Г. Герасимчук // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – С. 213-216.
  22. Сабат Н. В. Науково-педагогічна (виробнича) практика: програма та методичні рекомендації до виконання для студентів спеціальності 231 Соціальна робота другого (магістерського) рівня вищої освіти / уклад. Н. В. Сабат. – Івано-Франківськ : НАІР, 2017. – 48 с.
  23. Сабат Н. Застосування арт-терапії у роботі з дітьми із ДЦП / Н. Сабат, Л. Швець // Педагогіка і психологія сьогодення: теорія та практика: збірник наукових робіт учасників Міжнародної науково-практичної конференції (Одеса, 19–20 січня 2018 року). – Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2018. – С. 41–43.
  24. Сабат Н. В., Сабат Н. І. Педагогічні погляди Броніслава Трентовського // Педагогічна персоналістика: теорія, історія, освітня практика: матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (Івано-Франківськ, 5 березня 2018 року) / за заг. ред. Т. К. Завгородньої. – Івано-Франківськ, 2018. URL: conference.pu.if.
  25. Сабат Н. В., Сабат Н. І. Духовно-моральний розвиток особистості (на основі аналізу творчої спадщини В. О. Сухомлинського) // Василь Сухомлинський: наук. праці / упоряд. та наук. ред. П. Сікорський, Д. Герцюк. – Львів : Бадікова Н. О., 2018. – С. 149-155. (Серія «Видатні українські педагоги», вип. 10).
  26. Сабат Н., Магдич М. Актуальність питання підготовки до сімейного життя дітей, позбавлених батьківського піклування // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2018. – С. 129-132.
  27. Сабат Н., Онуфрейчук Х. Соціально-педагогічна адаптація дітей із тимчасово окупованих територій України у новому шкільному середовищі // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2018. – С. 133-135.
  28. Сабат Н., Семків В. Профілактика фізичного насильства щодо дітей у сім’ї // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2018. – С. 140-145.
  29. Сабат Н. В. Тестові технології в системі контролю якості знань студентів // Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 року). – Івано-Франківськ : НАІР, 2018. – С. 202-205.

1. Сабат Н. В. Інноваційні методи допомоги аутичній дитині / Н. В. Сабат, А. В. Шишко // Гуманітарний вісник ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди” – Додаток 2 до Вип. 35, Том І (13) : Тематичний випуск “Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання”. – К. : Гнозис, 2015. – С. 322–330.
2. Сабат Н. В. Використання релаксаційних технік у роботі з агресивними підлітками / Н. В. Сабат // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія “Психологічні науки”. – Вип. 1. Т. 1. – Херсон, 2016. – С. 91–
3. Сабат Н. В., Сабат Н. І. Духовно-моральний розвиток особистості (на основі аналізу творчої спадщини В. О. Сухомлинського) // Василь Сухомлинський: наук. праці / упоряд. та наук. ред. П. Сікорський, Д. Герцюк. – Львів : Бадікова Н. О., 2018. – С. 149-155. (Серія «Видатні українські педагоги», вип. 10).
4. Сабат Н. В., Волошин А. М. Теоретичні підходи щодо дослідження соціальної активності особистості. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Вип. 68. С. 168-171.
5. Сабат Н. В., Янків Л. І. Діагностика тривожності дітей, позбавлених батьківського піклування. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Вип. 70. С. 224–229.
6. Сабат Н. В., Сабат Н. І. Духовно-моральні цінності у професійному становленні особистості майбутнього соціального працівника. Обрії. 2019. № 1(48) . С. 61–65.

Трудова діяльність. Від 1988 до 1995 р. працювала старшою піонервожатою, вчителем початкових класів Боківської восьмирічної школи. Працювала асистентом, старшим викладачем, доцентом кафедри історії педагогіки (1999–2005). Від 2005 р. працює на посаді доцента кафедри соціальної педагогіки (від 2013 р. – кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи) ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

Наукова діяльність. Автор більше 100 наукових публікацій в українських та зарубіжних виданнях, із яких 1 монографія, 8 навчально-методичних посібників.

Наукові стажування. Кафедра загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету ім. І. Франка (з 1 до 30 квітня 2004 р.).

Кафедра загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету ім. І. Франка (з 30 листопада до 30 грудня 2009 р.).

Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (з 17 листопада до 17 грудня 2014 р.).

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 07/10/2019 – 06/04/2020 – наукове стажування

Навчально-методична діяльність. Розробила та читає навчальні курси: «Актуальні проблеми соціальної роботи та соціальної педагогіки», «Сучасні педагогічні технології у закладах освіти і вищої школи», «Технології соціально-педагогічної діяльності», «Історія соціальної роботи», «Теорія соціальної роботи».

Виконувала обов’язки голови/члена предметної атестаційної комісії на здобуття ОКР «спеціаліст»/«магістр».

Керує студентським науковим гуртком «Соціальна педагогіка в іменах» та проблемною групою «Актуальні проблеми соціальної роботи». Щороку готує студентів до участі у звітних наукових конференціях та Всеукраїнських олімпіадах із соціальної педагогіки та соціальної роботи.

Проводить профорієнтаційну роботу з випускниками загальноосвітніх шкіл та коледжів.

 

Доручення. Відповідальна за наукову роботу викладачів кафедри. Відповідальна за підготовку і проведення І етапу Всеукраїнських студентських олімпіад із соціальної педагогіки та соціальної роботи. Член науково-методичної ради педагогічного факультету ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

Наукові інтереси: соціальна педагогіка, соціальна робота, історія соціальної роботи, актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи.