Обговорення проєкту оновленої освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка» другого (магістерського) рівня зі здобувачами вищої освіти та випускниками

15 квітня відбулася онлайн-зустріч з обговорення проєкту освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка» другого (магістерського) рівня за участю гаранта ОПП, членів робочої групи, випускників та магістрів, які навчаються за освітньою програмою.

Метою зустрічі було залучення здобувачів вищої освіти та випускників за освітньою програмою до обговорення її проєкту і внесення пропозицій для оновлення.

Оновлення освітньо-професійної програми здійснюється відповідно змін до національного класифікатора професій (Наказ Мінекономіки від 13.12.2024 № 27751 “Про затвердження Зміни № 14 до національного класифікатора ДК 003:2010”) та нового переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти (Постанова КМУ від 30 серпня 2024 р. № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та про фахової передвищої освіти»).

Гарант ОПП «Соціальна педагогіка» другого (магістерського) рівня ознайомила учасників зустрічі з проєктом оновленої освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка» спеціальності І10 «Соціальна робота та консультування» галузі знань І«Охорона здоров’я та соціальне забезпечення», а також зі змінами, внесеними до неї, зокрема щодо професійних кваліфікацій, відповідних результатів навчання, компетентностей та освітніх компонентів з урахуванням оновлень класифікатора професій. Оксана Протас запропонувала обговорити освітню програму та надати пропозиції щодо подальших змін.

Здобувачі вищої освіти та випускники освітньої програми взяли активну участь у її обговоренні. Зокрема, студентами: Христиною Богдан, Богданом Вакуленко, Віталієм Гасюком, Олегом Осиповим, Остапом Собківим, Іриною Хомей було внесено такі пропозиції: у силабусах чіткіше прописати критерії оцінювання навчальних дисциплін; ширше залучати фахівців-практиків закладів соціальної сфери до освітнього процесу та проведення занять на базах майбутнього працевлаштування; ввести в освітні компоненти теми з використання штучного інтелекту в соціальній роботі, не порушуючи академічної доброчесності; у зв’язку із змінами професійних кваліфікацій, вибірковий компонент «Актуальні проблеми управління навчальним процесом у ЗВО» змінити на «Менеджмент у соціальній сфері»; а також, враховуючи, що у територіальних громадах з’являються посади фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, внести відповідні теми в освітні компоненти.

Випускники освітньо-професійної програми зазначили, що в умовах сучасних викликів і потреб соціальної практики важливе значення мають: формування у здобувачів вищої освіти умінь надання комплексних послуг клієнтам, забезпечення міждисциплінариного підходу в соціальній роботі (Юлія Шевчук); застосування сучасних технологій соціальної реабілітації осіб, які її потребують (Оксана Вінтоняк); формування у майбутніх фахівців умінь цифровізації соціального супроводу клієнтів (Наталія Куцалаба) і запропонували внесення відповідних тем до освітніх компонентів.

На завершення онлайн-зустрічі Оксана Протас подякувала усім за участь в обговоренні, наданні пропозицій, зацікавленість у подальшому розвитку освітньої програми та запропонувала пройти анкетування через Google-форму з внесенням запропонованих пропозицій до оновлення освітньої програми.