РОЛЬ МІЖОСОБИСТІСНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У ПРОЦЕСІ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ

Кожна професія вимагає знань ділового спілкування. Новий комунікативний простір ділової людини вимагає знань специфіки й складності процесу комунікації; з’ясування причин та наслідків невдалої комунікації; оволодіння культурою ділового спілкування; знання техніки комунікації у ситуаціях міжособистісного та ділового спілкування, а отже, переосмислення стереотипів мислення й поведінки, зокрема в ситуаціях професійної взаємодії. Адже про становлення фахівця високої кваліфікації ми говоримо тоді, коли він володіє не лише професійними знаннями, вміннями і навичками, а й є духовно багатою, творчою особистістю. Формування такої людини дедалі більше пов’язується з компетентністю її у діловому спілкуванні. Володіння культурою ділового спілкування сприяє встановленню і розвитку відносин співробітництва і партнерства між колегами, керівниками і підлеглими, партнерами і конкурентами, багато в чому визначаючи їх ефективність.

Майбутні фахівці повинні зрозуміти, що для успішної діяльності вони можуть і повинні навчитись орієнтуватись у підходах до партнерів, адекватно розуміти реальність, обирати такі способи ділового спілкування, які будуть сприяти успіху як у професійній діяльності, так і у житті.

Із такою темою ознайомив здобувачів вищої освіти ОР «бакалавр» ІІІ курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» Гривнак Богдан Любомирович, заступник директора інституту гуманітарної підготовки та державного управління, кандидат філософських наук, доцент кафедри публічного управління та адміністрування Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, виконуючи завдання академічної мобільності.

Важливим акцентом лекції, що супроводжувалася презентацією, став аналіз особливостей ролі міжособистісної комунікації у процесі ділового спілкування.

Лекція викликала значну зацікавленість слухачів, відбувався зворотній зв’язок та обговорення окремих питань. Залучення до проведення гостьових лекцій науковців-викладачів інших кафедр закладів вищої освіти сприяє ефективнішому формуванню фахових компетентностей та досягненню відповідних програмних результатів навчання у здобувачів вищої освіти.

Щира вдячність Б. Л. Гривнаку за плідну співпрацю!