Тематика курсових робіт. Освітня програма “Соціальна робота”
Тематика курсових робіт із навчальної дисципліни «Технології соціальної роботи (вітчизняні та зарубіжні)»
- Підтримуючі технології (стратегії) в індивідуальній соціальній роботі.
- Технології соціально-психологічної терапії: допомога в ситуації життєвої кризи особистості.
- Комунікативні технології у соціальній роботі.
- Технології посередницької діяльності соціальних працівників у різних сферах діяльності.
- Особливості використання технології консультування в соціальній роботі.
- Зміст та моделі технологій налагодження зв’язків із громадськістю.
- Технології інформування та використання їх у соціальній роботі. Принципи побудови виступу.
- Технології створення соціальної реклами та інших інформаційних матеріалів стосовно діяльності соціальних служб.
- Стратегії розв’язання конфліктів різного рівня: сучасні теорії та моделі.
- Технології розв’язання конфліктів на етнічному грунті.
- Технології соціальної діагностики в соціальній роботі.
- Технології прогнозування в соціальній роботі.
- Зміст, рівні та форми соціальної адаптації як технології соціальної роботи.
- Принципи та форми технології соціальної реабілітації різних груп клієнтів.
- Соціальна адаптація як технологія соціальної роботи.
- Технології соціальної роботи з людьми похилого віку: вітчизняний досвід.
- Технології соціальної роботи з людьми похилого віку: міжнародний досвід.
- Інноваційні технології соціальної роботи з людьми похилого віку.
- Технології соціальної роботи з людьми з інвалідністю: вітчизняний досвід.
- Технології соціальної роботи з людьми з інвалідністю: міжнародний досвід.
- Інноваційні технології соціальної роботи з людьми з інвалідністю.
- Технології соціальної роботи з молодою сім’єю.
- Технології соціальної роботи з неповною сім’єю.
- Технології соціальної роботи з неблагополучною сім’єю.
- Технології соціальної роботи з дистантною сім’єю.
- Технології соціальної роботи з транснаціональною сім’єю.
- Технології соціальної роботи з сім’єю, що перебуває у складних життєвих обставинах.
- Інноваційні технології роботи з сім’єю: міжнародний та вітчизняний досвід.
- Технології соціальної роботи з жінками: напрями і форми.
- Технології соціальної роботи з дітьми в Україні.
- Технології соціальної роботи з молоддю в Україні.
- Технології подолання бідності в Україні.
- Технології боротьби з бідністю: зарубіжний досвід.
- Технології вирішення проблем незайнятого населення та безробітних.
- Технології соціальної роботи з бездомними та особами, що повернулися з місць позбавлення волі.
- Технології соціальної роботи із особами груп соціального ризику.
- Технології соціальної роботи з ВІЛ-інфікованими та хворими на СНІД.
Тематика курсових робіт. Освітня програма “Соціальна педагогіка”
Курсова робота (з соціальної педагогіки)
- Організація роботи соціального педагога з дітьми з однодітних сімей
- Організація роботи соціального педагога у сфері дозвілля.
- Основні форми роботи соціального педагога в позашкільних закладах.
- Особливості анімаційної діяльності соціального педагога в загальноосвітньому навчальному закладі.
- Особливості використання ігрових технік в соціально-педагогічній роботі.
- Особливості соціалізації першокласників у різних умовах життєдіяльності.
- Особливості соціально-педагогічної діяльності з обдарованими дітьми.
- Особливості соціально-педагогічної роботи з дітьми в умовах сільського соціуму.
- Педагогічні умови соціально-педагогічної роботи в дитячих організаціях.
- Соціально-педагогічні умови громадянського виховання в дитячих та молодіжних організаціях.
- Формування духовних цінностей школярів в умовах соціально-виховного середовища громадського об’єднання.
- Формування соціальної компетентності старшокласників в умовах громадського об’єднання.
- Соціалізація учнівської молоді в громадських підліткових об’єднаннях.
- Професійне самовиховання соціального педагога.
- Комунікативні особливості діяльності соціального педагога.
- Роль соціального середовища у соціалізації особистості.
- Соціалізація дітей в сучасних соціокультурних умовах.
- Адаптація як базис соціалізаційного процесу особистості.
- Сім’я як мікросередовище соціалізації особистості.
- Вплив засобів масової інформації на розвиток особистості.
- Cоціалізація особистості в різних типах сімей.
- Вплив юнацької субкультури на формування ціннісних орієнтацій учнівської молоді.
- Усвідомлене батьківство як умова повноцінного розвитку дитини у сім’ї.
- Шляхи інтеграції в соціум дітей з обмеженими функціональними можливостями.
- Характеристика сучасних профілактичних програм попередження негативних явищ у молодіжному середовищі.
- Причини та особливості делінквентної поведінки підлітків .
- Причини та особливості адиктивної поведінки підлітків
- Зміст та види соціального виховання дітей і учнівської молоді.
- Особливості соціалізації дітей в умовах сільського соціуму.
- Особливості соціалізації дітей в закладах інтернатного типу.
- Характеристика сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
- Функціонально-рольовий репертуар соціального педагога.
- Дитячі та юнацькі організації як фактор соціалізації особистості.
- Сфери діяльності соціального педагога.
- Соціально-педагогічна робота з бездоглядними та безпритульними дітьми.
- Соціально-правове виховання дітей та молоді.
- Діяльність соціального педагога у сфері організації змістовного дозвілля дітей та молоді.
- Значення соціокультурної діяльності у сфері формування здорового способу життя старшокласників.
- Соціально-педагогічна робота з обдарованими дітьми.
- Профорієнтаційна робота соціального педагога в загальноосвітньому закладі.
- Етичні засади соціально-педагогічної роботи.
- Інтеграція в загальноосвітні навчальні заклади дітей з обмеженими функціональними можливостями.
- Соціально-педагогічна робота з підлітками, які мають делінквентну поведінку, у загальноосвітніх навчальних закладах.
- Соціалізація дитини у прийомній сім’ї.
- Попередження відмов матерів від новонароджених у діяльності центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
- Інтернет як агент соціалізації особистості.
- Соціальне виховання дітей в сучасних соціокультурних умовах.
- Соціально-педагогічна робота з ВІЛ-інфікованими дітьми.
- Соціально-педагогічна робота з сім’ями, які виховують ВІЛ-інфікованих дітей.
- Шляхи створення сприятливої атмосфери в інклюзивному середовищі загальноосвітнього навчального закладу.
Курсова робота (з технологій соціально-педагогічної діяльності)
- Технологічні аспекти організаторської діяльності соціального педагога.
- Технології формування та розвитку творчої особистості в соціально-педагогічній діяльності.
- Технології застосування ігрових методик в соціально-педагогічній діяльності.
- Специфіка соціально-педагогічної діяльності в дитячих та молодіжних громадських організаціях.
- Зміст та форми соціального супроводу прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.
- Технології роботи соціального педагога з бездоглядними та безпритульними дітьми.
- Вулична соціально-педагогічна робота в умовах великого міста.
- Соціально-педагогічна діяльність в умовах літнього оздоровчого табору.
- Зміст та форми роботи соціального педагога з підлітками, що схильні до суїциду.
- Діяльність соціального педагога в кризових центрах для жінок.
- Зміст та форми роботи соціального педагога з сім’єю.
- Технології соціально-педагогічної роботі за місцем проживання.
- Технологія використання методів психолого-педагогічної діагностики у соціально-педагогічній діяльності.
- Формування та розвиток екологічної культури молоді в діяльності соціального педагога.
- Технології організації діяльності волонтерських груп за різними напрямками.
- Зміст, форми та специфіка роботи соціального педагога з волонтерами.
- Особливості використання рекламно-інформаційних технологій в соціально-педагогічній діяльності.
- Технології формування та розвитку лідерських якостей майбутнього соціального педагога.
- Технології реабілітації дітей-інвалідів засобами образотворчого мистецтва.
- Технології соціально-педагогічної діяльності з багатодітними сім’ями.
- Технології діяльності соціального педагога у інтернатних закладах.
- Соціально-педагогічна робота з сім’ями, які виховують дитину з інвалідністю.
- Соціально-профілактична діяльності щодо попередження наркотизації серед учнівської молоді.
- Соціально-педагогічна профілактика вживання підлітками психоактивних речовин.
- Соціально-педагогічна робота з дітьми, схильними до вживання алкоголю.
- Соціально-педагогічна профілактика насильства в сім’ї та жорстокого поводження з дітьми.
- Соціально-педагогічна робота з дітьми, які зазнали насильства в сім’ї.
- Соціально-педагогічна профілактика агресивної поведінки підлітків в закладах освіти.
- Соціально-педагогічна профілактика правопорушень в учнівському середовищі.
- Соціально-педагогічна діяльність з неповнолітніми, що перебувають у місцях позбавлення волі.
- Технології діяльності соціального педагога з дітьми, що перебувають у притулках для дітей та центрах соціально-психологічної реабілітації.
- Технології діяльності соціального педагога зі збереження та зміцнення репродуктивного здоров’я підлітків.
- Технології діяльності соціального педагога у сфері статевого виховання підлітків.
- Соціально-педагогічна профілактика абортів серед дівчат-підлітків.
- Технології попередження явища торгівлі людьми.
- Технології соціально-педагогічної діяльності з лідерами шкільного самоврядування.
- Технології підготовки молоді до сімейного життя.
- Технології соціалізації підлітків у системі скаутського руху в Україні.
- Технології соціально-педагогічної діяльності у центрі соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями.
- Соціально-педагогічна профілактика нехімічних адикцій дітей та молоді.
- Діяльність соціального педагога з формування позитивної громадської думки до людей з інвалідністю.
- Технології соціально-педагогічної підтримки дітей і підлітків в кризових ситуаціях.
- Соціально-психологічний тренінг як метод вирішення проблем соціалізації дітей з особливими потребами.
- Технології соціально-педагогічної діяльності з підлітками, що схильні до суїциду.
- Соціально-педагогічна діяльності з обдарованими дітьми в школі.
- Технологічний підхід до формування відповідального ставлення до здоров’я у підлітків.
- Технології соціально-педагогічної профілактики Інтернет-залежності підлітків.
- Технології соціально-педагогічної профілактика агресивної поведінки підлітків.
- Технології соціальної реабілітації молодих інвалідів.
- Соціально-педагогічна робота з дітьми індиго.
Курсова робота (з фахових дисциплін)
1. Соціальна політика у командно – адміністративній та ринковій системах.
2. Характеристика моделей соціальної політики з ринковою економікою.
3. Соціальні стратегії економічних реформ в Україні.
4. Наслідки та причини загострення соціальних проблем в Україні у результаті реформ.
5. Проблема вибору моделі соціальної політики в Україні.
6. Пріоритетні напрями соціальної політики України в перехідний період.
7. Документальна база соціальної політики.
8. Інституційна база соціальної політики.
9. Фінансування соціальної політики.
10. Характеристика інструментів соціальної політики та їхнє використання в Україні.
11. Соціальне страхування: основні питання державної політики.
12. Соціальна допомога: основні питання державної політики.
13. Система соціального захисту в Україні.
14. Еволюція поглядів на роль держави в забезпеченні добробуту громадян.
15. Передумови формування соціальної політики.
16. Реформування соціального забезпечення в Україні: цілі та напрямки.
17. Забезпечення допомогами: поняття, ознаки, види допомог.
18. Трудові допомоги: поняття, ознаки, види.
19. Сімейні допомоги: поняття, ознаки, види.
20. Соціальні допомоги: поняття, ознаки, види.
21. Соціальне обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян на дому: поняття, види та зміст послуг.
22. Санаторно-курортне лікування: поняття, види та зміст послуг.
23. Надання побутових, освітніх, культурних та інших послуг: види та зміст послуг.
24. Соціальне обслуговування окремих категорій непрацездатних громадян (ветеранів війни, ветеранів праці, дітей війни, громадян похилого віку, осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідів, дітей-сиріт та ін.).
25. Система державних органів та їхні функції з надання соціального забезпечення.
26. Пенсійне забезпечення в Україні.
27. Правовий статус та соціальний захист окремих категорій громадян.
28. Соціальний захист інвалідів в Україні.
29. Сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні.
30. Загальна характеристика системи соціального захисту населення в Україні.
31. Технологічні аспекти організаторської діяльності соціального працівника.
32. Соціально-економічні проблеми дитинства в сучасному українському селі.
33. Соціальна робота з покинутими дітьми.
34. Соціальний притулок для дітей і підлітків: зміст і особливості діяльності.
35. Соціальне сирітство в Україні.
36. Соціальний захист дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.
37. Соціально-педагогічна робота з “дітьми вулиці”.
38. Зміст соціально-профілактичної роботи у шкільному середовищі.
39. Виховна робота зі школярами за місцем проживання.
40. Сільська школа в системі соціального виховання.
41. Культурно-дозвіллєва діяльність в сучасних умовах.
42. Соціальний працівник в культурно-дозвіллєвій сфері.
43. Активний відпочинок як фактор розвитку особистості.
44. Сучасний стан організації культурно-дозвіллєвої діяльності в країнах зарубіжжя.
45. Історико-культурний аналіз дозвілля та дозвіллєвої діяльності.
46. Соціально-психологічні особливості організації вільного часу.
47. Діяльність соціального працівника як організатора дозвіллєвої діяльності.
48. Соціалізація старшокласників у сфері вільного часу.
49. Вплив засобів масової комунікації на соціалізацію молоді.
50. Соціально-педагогічні функції сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
51. Соціально-педагогічна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
52. Усиновлення та патронаж як форма опіки дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
53. Становлення особистості дитини сироти у соціальному просторі.
54. Організація діяльності клубів за місцем проживання.
55. Теоретичні основи програмування розвитку особистісної активності.
56. Організація дозвіллєвої діяльності за місцем проживання.
57. Менеджмент культурно-дозвіллєвої діяльності.
58. Соціально-історичні особливості розвитку дозвіллєвих центрів для молоді в Україні і за рубежем.
59. Педагогічна майстерність в управлінні та організації культурно-дозвіллєвої діяльності.
60. Туристично-краєзнавча діяльність як ефективний засіб організації дозвілля молоді .
61. Соціально-педагогічна підтримка дітей і підлітків у кризових ситуаціях.
62. Зміст соціально-профілактичної роботи у шкільному середовищі.
63. Технології організації та оцінки соціальної реклами.
64. Супровід та реабілітація людей з інвалідністю в умовах пенітенціарної системи.
65. Соціальне здоров’я як фактор профілактики девіантної поведінки.
66. Соціальна робота у професійному колективі державних установ.
67. Соціальна робота з дітьми з функціональними обмеженнями: соціально-політичний портрет.
68. Соціальний захист населення України.
69. Соціально-педагогічні умови професійної підготовки молодих інвалідів.
70. Соціальна робота з «сім’ями групи ризику».
71. Соціальна допомога дезадаптованим школярам.
72. Профілактика дитячої бездоглядності та безпритульності засобами фізичної культури і спорту.
73. Соціальна робота з агресивними старшокласниками як одна з актуальних проблем сучасної школи.
74. Соціальний супровід сімей в умовах реабілітаційного центру як умова позитивної соціалізації дитини-інваліда.
75. Формування громадянської позиції підлітків у процесі соціалізації в дитячих громадських організаціях.
76. Соціальна робота з людьми з особливими потребами.
77. Соціальна робота з сім’ями, дітей з функціональними обмеженнями.
78. Розвиток фостерної опіки у США.
79. Формування культури професійного спілкування майбутніх соціальних працівників.
80. Значення соціальних виховних впливів для створення виховуючого соціального середовища у мікрорайоні школи.
81. Теоретичні засади формування здоров’язберігаючої компетентності учнів.
82. Теоретичні засади формування здоров’язберігаючої компетентності студентів.
83. Організаційно-педагогічні засади діяльності соціального працівника з профілактики агресії у підлітків.
84. Концепція і принципи побудови цілей професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до менеджменту соціальної роботи.
85. Покарання в системі профілактики девіантної поведінки неповнолітніх.
86. Робота з дезадаптованими дітьми в спеціальних реабілітаційних закладах.
87. Застосування інтегрованого підходу в соціальній роботі з дітьми та сім’ями «групи ризику».
88. Соціальна робота з сім’ями дітей групи ризику.
89. Церква як один з інститутів соціальної сфери.
90. Оцінка потреб як основа планування та надання соціальних послуг сім’ям з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах.
91. Нормативно-правові засади новітнього сімейного виховання.
92. Роль засобів масової інформації у формуванні здорового способу життя молоді.
93. Соціальні детермінанти віктимності неповнолітніх.
94. Самовиховання як складова цілісного процесу підготовки фахівця.
95. Соціально-психологічні аспекти девіантної поведінки молоді.
96. Соціальний аспект діяльності студентських об’єднань.
97. Історичні аспекти становлення системи профілактики девіантної поведінки неповнолітніх в Україні.
98. Проблеми пенітенціарної політики України на сучасному етапі.
99. Особливості фостерної опіки у Великій Британії.
100. Соціальні і психолого-педагогічні особливості сімейного виховання розумово відсталої дитини.
101. Освіта молоді з особливими потребами у вищих навчальних закладах.
102. Особливості реалізації інклюзії в Україні.
103. Професійна підготовка молоді з особливими освітніми потребами.
104. Соціальний аспект подолання дитячої бездоглядності та безпритульності.
105. Соціальний супровід ДБСТ.
106. Формування професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх соціальних працівників.
107. Формування здорового способу життя молоді.
108. Діяльність волонтерських організацій у забезпеченні життєдіяльності переселенців.
109. Підготовка молодих жінок до майбутнього материнства: соціальний аспект.
110. Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих ситуаціях.
111. Подолання соціальної девіації при наданні соціальних послуг.
112. Соціальна ізольованість як фактор соціальної дезадаптації інвалідів.
113. Соціальна робота в поліетнічному суспільстві.
114. Формування соціального мислення і соціальної компетентності в професійній підготовці соціальних працівників.
115. Соціальна робота з сім’ями військовослужбовців.
116. Формування лідерських рис у майбутніх фахівців соціальної сфери.
117. Соціальна робота з людьми, які живуть з ВІЛ.
118. Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з громадськими організаціями.
119. Соціальна робота з профілактики мобінгу.
120. Соціальна робота з дітьми трудових мігрантів.
121. Соціальна ізольованість як фактор, ознака і результат соціальної дезадаптації інвалідів.
122. Скаутське громадське об’єднання як інститут соціального виховання підлітків.
123. Роль засобів масової інформації в соціалізації підлітків.
124. Роль волонтерських організацій у забезпеченні життєдіяльності переселенців.
125. Європейські традиції інтегрованого навчання дітей з особливими потребами.
126. Етичні норми взаємодії соціального працівника та клієнта при медіації.
127. Морально-етична готовність волонтера до роботи з дітьми з особливими потребами.
128. Тенденції розвитку шлюбно-сімейних відносин в сучасній Україні.
129. Цінність шлюбу та сім’ї в сучасному суспільстві.
130. Сучасне батьківство: особливості та тенденції змін.
131. Материнство як практика турботи: концептуальні підходи до дослідження.
132. Соціально-професійне самовизначення в ієрархії цінностей студентів.
133. Патріотичні настрої української молоді: тенденції прояву та підходи до вивчення.
134. Громадянська культура студентської молоді в Україні.
135. Міграційні наміри студентської молоді в сучасній Україні.
136. Конфігурація сім’ї в українському суспільстві у порівняльній перспективі.
137. Ціннісні орієнтації щодо сім’ї та шлюб в сучасному українському суспільстві.
138. Роль міжнародних стандартів у вдосконаленні соціально-педагогічної діяльності.
139. Проблеми становлення правових засад соціально-педагогічної діяльності в Україні.
140. Соціально-правовий захист дітей і жінок від домашнього насильства.
141. Діяльність служб соціальної роботи з молодими сім’ями.
142. Основи етичної комунікації в професійній діяльності соціального педагога.
143. Соціально-педагогічна діагностика жорстокості батьків у взаємовідносинах з дітьми.
144. Досвід функціонування дитячих будинків сімейного типу в Україні .
145. Досвід роботи центрів соціальних служб із жінками, які зазнали насильства.
146. Соціально-педагогічна робота з сім’ями трудових мігрантів.
147. Формування соціальної компетентності підлітка з неповної сім’ї.
148. Соціально-правовий захист дітей від насильства та жорстокого поводження.
149. Соціально-правовий захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
150. Соціально-педагогічна робота у сфері протидії торгівлі дітьми .
151. Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми трудових мігрантів.
152. Міжнародні стандарти охорони материнства і законодавство України
153. Міжнародно-правове регулювання праці жінок.
154. Сучасні проблеми материнства і дитинства в Україні.
155. Праця неповнолітніх: права, гарантії, обмеження.
156. Соціально-правовий захист особистості дитини у діяльності соціального педагога.
157. Торгівля людьми як соціальна проблема. Як не стати жертвою рабства в ХХІ столітті.