Доктор педагогічних наук,
професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи |
Народилася 12.10.1974 р. в м. Івано-Франківську.
Освіта: Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, 1995, спеціальність «Дошкільне виховання», кваліфікація: викладач дошкільної педагогіки та психології. Вихователь;
факультет перепідготовки кадрів, 1997, спеціальність «Психологія. Практична психологія в галузі освіти», кваліфікація: практичний психолог;
аспірантура Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, спеціальність «Соціальна педагогіка».
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук зі спеціальності 13.00.05 – соціальна педагогіка (2013; диплом ДК № 012903).
Тема дисертаційного дослідження: «Підготовка майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників». (2012, спеціалізована вчена рада К. 26.053.09 у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова).
Наукові інтереси: технології формування здорового способу життя дітей і молоді, професійне самовизначення та професійне становлення особистості, соціально-терапевтична допомога особистості в кризових ситуаціях.
Нагороджена грамотою управління освіти і науки України Івано-Франківської облдержадміністрації за сумлінну працю,особистий внесок у справу навчання і виховання учнівської молоді (2005).
Автор понад 100 публікацій, в т. ч. монографії «Професійна підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми: теорія і методика організації», навчального посібника «Методологія і технологія наукових досліджень», співавтор трьох колективних монографій, підручника з грифом МОН України «Основи християнської етики», дев’яти методичних рекомендацій.
Монографії
1. Протас О. Професійна підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми: теорія і методика організації: монографія. Тернопіль: ТзОВ «Терно-граф», 2020.384 с.
Колективні монографії
1. Протас О. Методика виявлення креативних якостей особистості/ Дослідження креативної культури особистості старшокласника: [колективна монографія] / за ред. В. Костіва. Івано-Франківськ, 2007. С.71–80.
2. Протас О. Підготовка соціального педагога до супроводу професійного самовизначення обдарованих дітей. Рedagogiczne i społeczne wsparcie uzdolnionych dzieci i młodzieży. cz.2 / [pod redakcją. Ołeny Вoczarowej i Joanny Aksman]. Кrakow: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne sp.oo. Oficyna Wydawnicza AFM, 2013. C. 309―316.
3. Протас О. Технологія діагностики схильності обдарованих дітей до вибору професії. Упровадження інноваційної освітньої парадигми в гірських школах Українських Карпат [колективна монографія] / За наук. ред. д. п. н. Оліяр М.П.; ДВНЗ «ПНУ ім. В. Стефаника». Івано-Франківськ: Супрун В. П., 2019. C. 375–382.
Навчально-методичні посібники
1. Протас О. Методологія і технологія наукових досліджень» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОП «Соціальна педагогіка» спеціальності «Соціальна робота»: навчальний посібник. Івано- Франківськ: НАІР, 2022. 280 с.
2. Протас О. Основи профорієнтаційної роботи [методичні рекомендації] / автор-упорядник О. Л. Протас. Івано-Франківськ: НАІР, 2012. 68 с.
3. Протас О. Соціально-педагогічний супровід професійного самовизначення старшокласників.[методичні рекомендації] / автор-упорядник О. Л. Протас. Івано-Франківськ : НАІР, 2012. 98 с.
4. Протас О. Основи статевого виховання: методичні рекомендації. Івано-Франківськ: НАІР, 2013. 60 с.
5. Протас О. Психологія екстремальних і кризових ситуацій: методичні рекомендації. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 117 с.
6. Протас О. Тестові завдання з соціально-педагогічних дисциплін: навч. посіб. для студентів спеціальності «Соціальна педагогіка» / [Михайлишин Г. Й., Ковбас Б. І., Березовська Л. І.та ін.]; за ред. Б. І. Ковбаса. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. С. 167–178.
7. Протас О. Педагогіка і психологія здорового способу життя: методичні рекомендації. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 131 с.
8. Протас О., Бурнашова І., Гришко Г., Кіт Г., Кицмей Т., Латишевська О., Луцак О. Л., Мельничук Н., Пашковська С., Терлецька Л. Основи християнської етики: підручник для учнів 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів / Бурнашова І.І., Гришко Г.П., Кіт Г. І. та ін. Комісія у справах освіти та виховання УГКЦ, 2016. 384 с.
9. Протас О. Практична психологія в соціальній роботі: методичні рекомендації. Івано-Франківськ: НАІР, 2017. 86 с.
10. Протас О. Ворощук О. Методичні рекомендації до написання та захисту дипломних робіт за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти (для викладачів та студентів спеціальності «Соціальна робота») / укл. О. Ворощук, О. Протас. Івано-Франківськ: НАІР, 2021. 54 с.
11. Протас О. Основи профорієнтаційної соціально-педагогічної діяльності : методичні рекомендації. Івано-Франківськ: НАІР, 2021. 89 с.
12. Протас О., Зозуляк-Случик Р., Сабат Н. Програми практик для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня зі спеціальності 231 «Соціальна робота» ОП «Соціальна педагогіка». метод. посіб. / упоряд.: Зозуляк-Случик Р., Протас О., Сабат Н. Івано-Франківськ: НАІР, 2021.92 с.
Статті
1. Протас О. Дослідження схильності майбутніх педагогів до професійної діяльності (на матеріалах обстежень першокурсників Педагогічного інституту). Професійна кар’єра педагога: динаміка, основні проблеми, шляхи їх вирішення : зб. наук. повідомлень обласної наук. практ. конф. Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ ПНУ ім. Василя Стефаника, 2007. С. 82–89.
2. Протас О. Методика виявлення креативних якостей особистості/ Дослідження креативної культури особистості старшокласника : [колективна монографія] / за ред. В. Костіва. Івано-Франківськ, 2007. С. 71–80.
3. Протас О. Емпатійність як моральна і релігійна цінність, її значення у професійній діяльності педагога. Формування релігійної культури дітей і молоді: проблеми і перспективи : матеріали конф. Івано-Франківськ, 2007. С. 93–97.
4. Протас О. Особливості професійного самовизначення обдарованих учнів у сфері педагогічної діяльності. Система діяльності обласних відділень МАН України у формуванні креативної культури учнівської молоді: матеріали конференції з нагоди 10 річниці діяльності Івано-Франківського обласного відділення МАН України. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ, 2007. С. 143–146.
5. Протас О. Особливості взаємодії школи та батьків у професійній орієнтації старшокласника. Вісник Прикарпатського університету. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ ПНУ ім. Василя Стефаника, 2008. Вип. ХХІІ–ХХІІІ. Педагогіка. С. 302–308..
6. Протас О. Проблеми професійного самовизначення обдарованих дітей загальноосвітньої школи. Інтелект і особистість: матеріали семінару «Інтелект і особистість» та круглого столу «Структура особистості дитини у віковому вимірі» (27 квітня 2010 р.) / НАПН, Ін-т обдар. дитини. Київ, 2010. С. 48–49.
7. Протас О. Соціально-педагогічний супровід професійного самовизначення як умова забезпечення психічного здоров’я старшокласників. Вісник Прикарпатського університету. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ ПНУ ім. Василя Стефаника, 2010. Вип. ХХXV. Педагогіка. С. 109–114.
8. Протас О. Підготовка старшокласників до професійного самовизначення як соціально-педагогічна проблема. Вісник Прикарпатського університету. Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ ПНУ ім. Василя Стефаника, 2011. Вип. ХХXVІ. Педагогіка. С. 174–179.
9. Протас О. Формування готовності соціальних педагогів до супроводу профорієнтаційного самовизначення старшокласників. Психологія і педагогіка: Актуальні питання ХХІ століття: матеріали Міжн. наук. практ. конф., Одеса, 25–26 листопада 2011 року. Одеса ГО «Південна фундація педагогіки», 2011. С. 61–63.
10. Протас О. Вивчення стану підготовки майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників. Вісник Прикарпатського університету. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ ПНУ імені Василя Стефаника, 2012. Вип. ХLІ. Педагогіка. С. 52–56.
11. Протас О. Педагогічні умови підготовки майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників. Гуманізація навчально-виховного процесу: зб. наук. пр. (спецвипуск): у 2-х ч. / за заг. ред. проф. В. І. Сипченка. Слов’янськ, 2012. Спецвип. 8. Ч. ІІ. C. 86–94.
12. Протас О. Підготовка майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників засобами впровадження інноваційних технологій. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. / [редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін.] Київ Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. Випуск 33. С. 451–456.
13. Протас О. Експериментальна перевірка моделі підготовки майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова : зб. наук. пр. / за ред. А. Й. Капської; НПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ : [б.в.], 2012. Вип. 15. С. 63–74. (Сер. № 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка).
14. Протас О. Проектування процесу підготовки майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова : зб. наук. пр. / за ред. А. Й. Капської; НПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ: [б.в.], 2013. Вип. 17. С. 63–70. (Сер. № 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка). Фахове видання.
15. Протас О. Підготовка соціального педагога до супроводу професійного самовизначення обдарованих дітей. Рedagogiczne i społeczne wsparcie uzdolnionych dzieci i młodzieży. cz.2 / [pod redakcją. Ołeny Вoczarowej i Joanny Aksman]. Кrakow: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne sp.oo. Oficyna Wydawnicza AFM, 2013. C. 309―316.
16. Протас О. Соціальнo-педагогічний супровід професійного самовизначення старшокласників гірської школи. Гірська школа українських Карпат: науково-методичний журнал / за ред. В. Хруща. Івано-Франківськ, 2013. № 10. С. 123―131.
17. Протас О. Розвиток творчих здібностей учнів в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Освіта та розвиток обдарованості особистості №3 (22) / 03 / 2014. С. 26―29.
18. Протас О. Воробець Х. Діяльність соціального педагога з дезадаптованими молодшими школярами. Теоретико-методичні основи соціально-педагогічної діяльності та соціальної роботи: інформаційний бюлетень. Івано-Франківськ: «НАІР», 2014. С.85―91.
19. Протас О.Л. Технологія соціально-педагогічного проектування у профорієнтаційній роботі зі старшокласниками. Zbir raportov naykowych «Nauka dzis: teoria, metodologia, praktyka, problematuka» (30.07.2014 31.07.2014) Warszava: Wydawca: Sp.z.oo. «Diamond trading tour», 2014.С. 22―27.
20. Протас О. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з школярами. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» .Вип.5. Том 3 (54): Випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору». Київ: Гнозис, 2014. С. 231―240.
21. Протас О., Смук Б. Особливості соціально-педагогічної діяльності з дітьми із сімей, постраждалих в ході АТО. Теоретико-методичні основи соціально-педагогічної діяльності та соціальної роботи: інформаційний бюлетень. Випуск 3. Івано-Франківськ, 2015. С. 80– 84.
22. Протас О. Наступність середньої і вищої освіти як умова професійного самовизначення молоді. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» Додаток 1 Вип.5. Том 4 (55): Випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору». Київ: Гнозис, 2015. С. 253 260.
23. Протас О. Смук Б. Соціально-педагогічна допомога дітям із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Нове та традиційне у дослідженнях сучасних представників психологічних та педагогічних наук: збірник тез міжнародної науково-практичної конференції. Львів, 2015. С. 74–77.
24. Протас О. Особливості соціально-педагогічної діяльності з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах. Перспективні напрямки розвитку сучасних педагогічних і психологічних наук: зб. наук. повідомлень наук. практ. конф. Харків, 2015. С. 82–89.
25. Протас О. Соціально-педагогічна підтримка в умовах загальноосвітнього навчального закладу дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. праць. Чернівці: Чернівецький нац.. ун-т., 2015. Вип.739. Педагогіка та психологія. С. 160–166.
26. Протас О. Соціально-педагогічні умови активізації професійного самовизначення старшокласників. Вісник Черкаського університету. 2016. Вип. № 8. С. 91– 97.
27. Протас О. Безубляк М. Бездоглядність та безпритульність дітей як деструктивний соціальний феномен. Теоретичні, методичні і практичні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи: тези доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 26 травня 2016 р.). Інформаційний бюлетень. Випуск 4. Івано-Франківськ: НАІР, 2016. С. 52– 55.
28. Протас О. Соціально-терапевтична допомога дітям у психотравмуючих обставинах. Теоретичні, методичні і практичні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи: тези доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції, 26 травня 2016 р. Інформаційний бюлетень. Випуск 4. Івано-Франківськ: НАІР, 2016. С. 83–86.
29. Протас О. Ковбас Б. Умови ефективного соціально-педагогічного супроводу дітей із сімей, постраждалих у ході АТО. Освітній простір України. 2017. Випуск 10. С.141–148.
30. Протас О. Соціально-педагогічний супровід дітей із сімей, постраждалих у ході АТО. Збірник наукових праць Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вип. XXIX. 2017. С.73–86.
31. Протас О. Музикантова В. Попередження суїцидальної поведінки в підлітковому віці. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 р.). Івано-Франківськ: НАІР, 2017. С. 181–185.
32. Протас О. Медянка Г. Формування колективістських відносин в учнівських групах загальноосвітнього навчального закладу. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 р.). Івано-Франківськ: НАІР, 2017. С. 127– 131.
33. Протас О. Ткачівська В. Умови ефективної соціально-педагогічної діяльності з обдарованими дітьми у загальноосвітньому навчальному закладі. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: тези доповідей ІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 6 квітня 2017 р.). Івано-Франківськ: НАІР, 2017. С. 131–136.
34. Протас О. Микитин О. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності з обдарованими учнями. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. 2018. Випуск 2 (21). С. 7–15.
35. Протас О., Деляр В. Профілактика наркоманії підлітків як соціальна проблема. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції, (м. Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 р.). Івано-Франківськ: НАІР, 2018. С. 133–136.
36. Протас О. Михнюк Л. Ведення випадку як ефективна технологія роботи з дітьми в умовах центру соціально-психологічної реабілітації. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 р.). Івано-Франківськ: НАІР, 2018. С. 36–39.
37. Протас О. Афтаназів О. Умови попередження фізичного насильства стосовно дітей у сучасній сім’ї. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 р.). Івано-Франківськ: НАІР, 2018. С. 128–129.
38. Протас О., Луштва О. Соціально-педагогічний супровід молодших школярів у сім’ях з порушеною структурою. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: тези доповідей ІІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 19 квітня 2018 р.). Івано-Франківськ: НАІР, 2018. С. 130–133.
39. Протас О. Соціально-педагогічний супровід розвитку креативно обдарованих дітей в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2019. Вип. 32. С. 108–122.
40. Протас О. Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми: теоретичний аналіз проблеми. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2019 р. Вип 2 (386). С. 72–80.
41. Протас О. Качала Х. Інтеграція молоді з обмеженими функціональними можливостями в сучасному суспільстві. Вісник науково-методичних досліджень Вінницького гуманітарно-педагогічного коледжу. [ред. кол. Слободинська Т.С. та ін.]. Вінниця: Вінницька міська друкарня, 2019. Випуск 4. (32). С. 77–83.
42. Tkachenko S., Berezovska L., Protas O., Parashchenko L., Durmanov A. Social Partnership of Services Sector Professionals in the Entrepreneurship Education Social Partnership of Services Sector Professionals in the Entrepreneurship Education. Journal of Entrepreneurship Education. Volume 22, Issue 4, 2019. P. 1—6. https://www.abacademies.org/articles/social-partnership-of-services-sector-professionals-in-the-entrepreneurship-education-8503.html Scopus.
43. Протас О. Навчально-методичне забезпечення формування компетентностей майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, 2019. Вип.VII (33), I.: 199. С. 102–104.
44. Протас О. Виявлення креативної обдарованості сучасних підлітків. Scientific Journal Virtus. 2019. Issue # 32, March. С. 94–98.
45. Протас О. Аналіз навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Science and innovation: Collection of scientific articles. Shioda GmbH, Steyr, Austria, 2019. С. 155–158.
46. Протас О., Качала Х. Соціальна реабілітація дітей з обмеженими функціональними можливостями. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІV всеукр. з міжнар. участю наук.-практ. конф. м. Івано-Франківськ, 19 квітня 2019 р. Івано-Франківськ: НАІР, 2019. С. 152–157.
47. Протас О. Формування креативної культури особистості у науковому доробку В. Костіва. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей ІV всеукр. з міжнар. участю наук.-практ. конф. 19 квітня 2019 р. Івано-Франківськ: НАІР, 2019. С. 101–104.
48. Протас О. Формування компетентності майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми теоретичний аналіз проблеми. Освіта для XXI століття : виклики, проблеми, перспективи. Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції. Том 2. (29-30 жовтня 2019 р., м. Суми). Суми: Вид-во Cум. ДПУ ім. Макаренка, Том 2.173 с. 2019. С.150—154.
49. Михайлишин Г., Протас О.Теоретичні основи проблеми формування креативної компетентності майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Освітній дискурс: збірник наукових праць / Голов. ред. О. Кивлюк. Київ: «Видавництво «Гілея», 2019. Випуск 17 (10). С. 33-44.
50. Протас О. Технологія діагностики схильності обдарованих дітей до вибору професії. Упровадження інноваційної освітньої парадигми в гірських школах Українських Карпат [колективна монографія] / За наук. ред. д. п. н. Оліяр М.П.; ДВНЗ «ПНУ ім. В. Стефаника». Івано-Франківськ: Супрун В. П., 2019. C. 375–382.
51. Protas O., Chráska M. Defining the pedagogic focus of gifted children using computer diagnostics. Соціокультурологічні та психолого-педагогічні аспекти становлення особистості в сучасному суспільстві: тенденції і перспективи: матеріали І Міжнародної конференції пам’яті професора Володимира Костіва, м. Івано-Франківськ, 23 грудня 2019 р. Івано-Франківськ: НАІР, 2019. С. 20—24.
52. Протас О. Римик О. Соціальний захист безробітних осіб з функціональними обмеженнями в умовах центру зайнятості. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи : тези доповідей V Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції, 24 квітня 2020 р. Івано-Франківськ: НАІР, 2020. С. 28―30.
53. Протас О. Професійна підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми: теорія і методика організації. Монографія. Тернопіль: ТзОВ «Терно-граф», 2020. 384 с.
54. Oksana L. Protas, Formation of students competence of Tertiary Educational Institutions by practical training aids. International Journal of Higher Education. Vol. 9, No. 7; 2020. 279—288. (у співавторстві) https://www.researchgate.net/publication/343557435_Formation_of_Students’_Competence_of_Tertiary_Educational_Institutions_by_Practical_Training_Aids (Scopus)
55. O. Protas. The Analogy of Tasks of the Traditional and Interactive Approaches to Teaching in Higher Education Institutions. Systematic Reviews in Pharmacy, 2020; 11(8): 287—289. (у співавторстві) http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/32464/1/Okopna1.pdf (Scopus)
56. Protas, O. Comparative Analysis of Peculiarities of Vocational Education in Ukraine and Germany. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 2020, Volume 12, Issue 3, pages: 200-212. (у співавторстві) https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2781 (Web of Science).
57. Протас, О. Динаміка розвитку педагогічної майстерності та взаємодія факторів її формування. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. Київ: Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. Випуск 1 (121) . С. 34-39. (у співавторстві)
58. Протас О. Саморозвиток у контексті формування педагогічної майстерності майбутнього вчителя. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. Випуск 2 (122) 20. С. 88-95. (у співавторстві).
59. Протас О. Феномен обдарованості у контексті психолого-педагогічних досліджень. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 1 (130). Одеса, 2020. С. 57—65.
60. Протас О. Трансформація інституту сім’ї як чинник умов сімейного виховання. Вісник післядипломної освіти. Випуск 11(40) «Серія «Педагогічні науки». 2020. С.136‐153.
61. Протас О. Структурне різноманіття педагогічних здібностей учителя початкової школи. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. Київ : Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. Випуск 3(123).С. 40―46. (у співавторстві).
62. Протас О. Концептуалізація проблеми обдарованості у зарубіжних та вітчизняних дослідженнях. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». 2020. Випуск 1 (11). С. 239—242.
63. Протас О. Методологічні підходи до підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: «Гельветика», 2020. Вип. 27. Том 4. С. 175—180.
64. Протас О. Проєктні технології у процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. № 1 (2020). С. 53—59.
65. Протас О.Методологічні основи підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2020. Випуск 2. Ч. II. С. 135—143.
66. Протас О. Пітеляк А. Попередження кібербулінгу у підлітковому середовищі. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: тези доповідей VІ всеукр. наук.-практ. конф., м. Івано-Франківськ, 23 квітня 2021 р. Івано-Франківськ: НАІР, 2021. С. 121—124.
67. Budnyk, O; Protas, O. Voloshchuk, H; Current challenges in the conditions of distance education: inquiry based learning. Revista Inclusiones Vol: 8 num Especial (2021): 210-222.
68. Протас О. Формування взаємин батька з дітьми в умовах розлученої сім’ї. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», «Психологія», «Медицина». № 4(4) 2021. С. 256—264.
69. Протас О. Особливості викладання дисципліни «Методологія і технологія наукових досліджень» для майбутніх фахівців соціальної сфери. Ввічливість. Humanitas, журнал Волинського національного університету імені Лесі Українки. Луцьк: Вид. дім «Гельветика», 2021. Вип. 6, 2021. С. 51—58.
70. Протас О. Methodology of writing scientific articles by students of higher pedagogical institutions. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки: науковий журнал / [гол. ред. Г.П. Грибан, заст. гол. ред. О.Є. Антонова]. Житомир: Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2021. Вип. 4 (107). С. 24—31.
71. Протас О. Мотиваційні чинники у виборі абітурієнтами закладу вищої освіти. Collection of theses of Scientific and methodical reports of scientific and pedagogical internship (October 4 November 12. 2021. Baia Mare, Romania).2021. Pp. 47—51.
72. Protas O. Comparing Research Training of Social Workers in the USA and Western Europe: Ukrainian Perspective. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(1), (2022). 426—439. (у співавторстві) https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/527 (Web of Science).
73. Protas, O.Control monitoring of the educational process of students with special learning needs. Journal of Higher Education Theory and Practice.Vol. 22 (5) 2022, 60—73. (у співавторстві). https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5202/4954 .(Scopus)
74. Протас О. Соціальний супровід дітей із адопційних сімей. Інноваційна педагогіка. Випуск 47, 2022. С. 252—256.
75. Протас О. Особливості соціально-педагогічної діяльності з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах. Innovations and prospects of world science. Proceedings of the 10th International scientific and practical conference. Perfect Publishing. Vancouver, Canada. 2022. Pp. 508-513.
76. Protas O. Professional Training of Managers in the Information and Educational Environment of Universities. Journal of Higher Education Policy And Leadership Studies (johepal). 2022;3(2):53-70. (у співавторстві). URL: http://johepal.com/article-1-215-en.html (Scopus).
77. Oxana Protas, Pedagogy of partnership in modern higher education. AD ALTA: Journal Of Interdisciplinary Research. 12/02-XXVIII., 2022.48—52. (у співавторстві). http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120228/papers/A_09.pdf (Web of Science).
78. Oxana Protas. Pedagogical communication аs а сomponent оf Professional literacy. International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.22 No.5, May 2022. 757-761. (у співавторстві) http://paper.ijcsns.org/07_book/202205/202205103.pdf (Web of Science).
79. Протас О. Медіація як технологія соціального супроводу дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах. Збірник наукових праць «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». Випуск № 52, 2022. С. 178—183.
80. Протас О. Аксіологічний аналіз наукового тезаурусу соціальної роботи. Наука і техніка сьогодні. журнал. 6(6) 2022. С. 264—273.
81. Протас О., Філіпович В., Бачинська С. Психологічна підтримка постраждалих під час воєнних дій Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», «Психологія», «Медицина»)»: журнал. 2022.No 7(12) 2022. С.625—638.
82. Протас О. Social and pedagogical support for internally displaced children under martial law.Гірська школа Українських Карпат. 2022. № 26.С. 118—122.
83. Протас О., Боднар В. Соціальний патронаж людей похилого віку. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: збірник тез доповідей учасників VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, 19 травня 2022 р. / за ред. Г. Й. Михайлишин, І. В. Кулик; упоряд. : Н. В. Сабат, Н. І. Сабат. Івано-Франківськ, 2022. С 111—114.
84. Протас О., Попадюк Х. Соціальний супровід дітей із сімей, що перебувають у складних життєвих обставинах. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: збірник тез доповідей учасників VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, 19 травня 2022 р. / за ред. Г. Й. Михайлишин, І. В. Кулик; упоряд.: Н. В. Сабат, Н. І. Сабат. Івано-Франківськ, 2022. С. 114—119.
85. Протас О. Інноваційні технології штучного інтелекту для забезпечення академічної доброчесності в освітніх закладах України. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», «Психологія», «Медицина»)»: журнал. 2023. № 12(30) 2023. С. 393-406. (у співавторстві).
86. Протас О., Бойко Л. Соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: збірник тез доповідей учасників VІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, 19 травня 2023 р. / за ред. Г. Й. Михайлишин, І. В. Кулик; упоряд. : Н. В. Сабат, Н. І. Сабат. Івано-Франківськ, 2023.
87. Протас О., Ворощук Р. Соціально-педагогічна підтримка дітей внутрішньо
переміщених осіб в умовах воєнного стану. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: збірник тез доповідей учасників VІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, 19 травня 2023 р. / за ред. Г. Й. Михайлишин, І. В. Кулик; упоряд. : Н. В. Сабат, Н. І. Сабат. Івано-Франківськ, 2023.
88. Протас О. Кузь А. Соціально-педагогічна діяльність з попередження кібербулінгу в підлітковому середовищі. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: збірник тез доповідей учасників VІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, 19 травня 2023 р. / за ред. Г. Й. Михайлишин, І. В. Кулик; упоряд. : Н. В. Сабат, Н. І. Сабат. Івано-Франківськ, 2023.
89. Протас О. Салій В. Неблагополучна сім’я як соціально-педагогічний феномен. Теоретичні, методичні та практичні проблеми соціальної роботи: збірник тез доповідей учасників VІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, 19 травня 2023 р. / за ред. Г. Й. Михайлишин, І. В. Кулик; упоряд. : Н. В. Сабат, Н. І. Сабат. Івано-Франківськ, 2023.
Розробила і читає лекційні курси: «Волонтерська діяльність» для студентів 1 курсу напрямку підготовки «Соціальна робота» та 2 курсу напрямку підготовки «Соціальна педагогіка», «Професійна майстерність соціальних працівників» для студентів 3 курсу напрямку підготовки «Соціальна робота», «Психологія особистості» для студентів 2 курсу напрямку підготовки «Соціальна робота», «Психологія особистості» для студентів 3 курсу напрямку підготовки «Соціальна педагогіка», «Рекламно-інформаційні технології» для студентів 4 курсу напрямку підготовки «Соціальна педагогіка», «Соціально-педагогічне консультування» для студентів 3 курсу напрямку підготовки «Соціальна робота», «Технології роботи з дитячими і молодіжними організаціями» для студентів 4 курсу напрямку підготовки «Соціальна педагогіка», «Соціально-психологічна допомога інвалідам» для студентів 4 курсу напрямку підготовки «Соціальна робота».
Здійснює керівництво волонтерською практикою для студентів другого курсу напрямку підготовки «Соціальна педагогіка» та «Соціальна робота», Розроблено методичне забезпечення основних навчальних курсів: навчальні програми і робочі навчальні програми, конспекти лекцій та методичні рекомендації до виконання практичних занять. Методичні рекомендації для студентів напряму підготовки 6.010105 «Соціальна педагогіка» з курсу «Рекламно-інформаційні технології» , а також методичні рекомендації для проходження волонтерської практики для студентів 2 курсу напрямку підготовки «Соціальна робота».
E-mail: iryna.didukh@pnu.edu.ua
Тел: 57-00-05
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Педагогічний факультет