Викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Надія Сабат та Наталія Сабат 31 травня – 1 червня взяли участь у ІІІ Всеукраїнському Форумі з міжнародною участю “Дитина у тривожному середовищі: розвивальні і відновлювальні практики”. Захід приурочено Міжнародному дню захисту дитини.
Робота Форуму відбувалася за такими тематичними напрямками:
• Підтримуючі послуги для сімей і дітей у громаді в умовах децентралізації
• Представництво інтересів дитини: правові та соціально-педагогічні аспекти
• Деінституціалізація чи збереження системи інституційного догляду: український вибір
• Шкільне середовище – простір безпеки, підтримки та розвитку дитини
• Дитина у медіасередовищі: загрози, виклики та можливості.
Із вітальним словом до учасників звернулися ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат філософських наук, професор Володимир Бугров; член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор, декан факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка Іван Данилюк.
Учасники заслухали доповіді-презентації від науковців та практиків у галузі соціальної роботи, психології, соціальної педагогіки, освіти, юриспруденції, державного управління. Так, Марсель Рьотіг, керівник Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, наголосив на спільності проблем дітей, що виникають внаслідок всесвітньої пандемії; коротко охарактеризував діяльність Фонду ім. Фрідріха Еберта у напрямі реалізації прав дітей; закцентував на важливості дотримання принципів гуманізму та демократизму в сучасному світі.
Маргарита Литвин, координатор проєктів Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні FES-Ukraine, підкреслила: сьогодні заклади вищої освіти реалізовують не лише наукову, а й проєктну діяльність. Це вагомий напрям роботи ЗВО, адже саме через освіту, через нові методи й технології можна досягти успіху.
Із доповіддю “Реформа деінституціалізації в Україні – виклики та можливості” виступив Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба, який наголосив: у кожній громаді повинна бути Служба у справах дітей, працювати фахівець із соціальної роботи. Водночас спікер зазначив критичний стан зі створення соціальних служб в ОТГ. Не всі громади свідомі того, що їм треба організувати роботу служб із захисту дітей, зокрема, повернення їх із інтернатних закладів у сім’ю та забезпечення належних для цього умов. У сучасних умовах кожна територіальна громада має не лише оцінити стан справ, а й організувати соціальні послуги для дітей із різних типів сімей (транспортні послуги, організація харчування, можливість отримувати освіту за місцем проживання, денний догляд дітей із інвалідністю тощо). Виступаючий закликав не толерувати життя дитини в інтернаті, а робити все для того, щоб і не центральному, і на місцевому рівні підтримувати дитину, коли з’являються ризики розлучення її з сім’єю.
Надзвичайно актуальні питання піднімали у своїх виступах Аксана Філіпішина – Представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з дотримання прав дитини та сім’ї; Анастасія Дьякова – радник з питань захищеності людини в Інтернеті при Віце-Прем’єр-міністрі Міністерства цифрової трансформації України, засновник освітнього проекту #stop_sexтинг; Олена Чуйко – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки КНУ імені Тараса Шевченка; Рейнальд Айхгольц – ексуповноважений з прав дитини землі Північного Рейну-Вестфалії; Дар`я Касьянова – програмна директорка СОС дитячі містечка Україна, кандидат економічних наук, голова правління ГС “Українська мережа за права дитини” та інші спікери.
Практична складова Форуму була представлена лінійкою майстер-класів та воркшопів від українських та зарубіжних фахівців, присвячених кращим соціально-педагогічним і соціально-психологічним практикам роботи з дітьми, сім’ями та громадами.
Форум став потужною платформою для комунікації, представлення найновіших наукових здобутків, обміну практичним досвідом та поширення найкращих українських та зарубіжних практик у сфері психічного здоров`я та соціального благополуччя дитини.