2023-2024 н. р.
2022-2023 н. р.
2021–2022 н. р.
ПРОГРАМОВІ ВИМОГИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ ЗА ОП «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»
Програмові вимоги до кваліфікаційного фахового іспиту з теорії соціальної роботи
Програмові вимоги до кваліфікаційного фахового іспиту з методів соціальної роботи
ПРОГРАМОВІ ВИМОГИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ ЗА ОП «СОЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА»
Програмові вимоги до комплексного кваліфікаційного фахового іспиту
Програмові вимоги з курсу “Соціальна педагогіка”
- Роль і місце соціальної педагогіки в системі наук про суспільство. Взаємозв’язок соціальної педагогіки та соціальної роботи.
- Наукова цінність і практична значимість соціальної педагогіки як гуманітарної науки. Предмет, завдання і функції соціальної педагогіки; основні категорії.
- Принципи соціальної педагогіки. Принципи природовідповідності, культуровідповідності і гуманізму: значення та механізми реалізації.
- Дидактичні принципи і правила соціально-педагогічної діяльності.
- Специфіка соціально-педагогічних понять: соціально-освітній простір, соціальний розвиток і соціальне формування особистості.
- Професійний портрет соціального педагога. Призначення, сфери діяльності та функції соціального педагога.
- Кодекс етики соціального педагога.
- Характеристика особистості соціального педагога.
- Значення неперервності освіти у професійній соціально-педагогічній діяльності.
- Причини появи та розвитку волонтерства на сучасному етапі розвитку суспільства. Характеристика основних груп волонтерів.
- Особливості мотивації волонтерів до соціально-педагогічної діяльності. Напрями соціально-педагогічної діяльності, що потребують волонтерства.
- Соціалізація особистості. Мета і завдання соціалізації, основні напрями.
- Сім’я, освіта, релігія і культура як основні інститути соціалізації дитини. Умови, які впливають на процес соціалізації особистості.
- Основні фактори та види соціалізації особистості, їх педагогічний потенціал та характеристика. Стадії соціалізації: рання, стадія навчання, трудова, післятрудова.
- Соціальне виховання, його цілі, зміст, сутність, принципи, методи і форми здійснення як предмет соціальної педагогіки.
- Поняття “соціальне середовище”. Вплив соціального середовища на розвиток і формування особистості.
- Соціальна адаптація як активне пристосування індивіда до умов середовища.
- Завдання і зміст корекційного виховання.
- Соціально-педагогічна віктимологія, ії основні завдання.
- Поняття “особистість”: зміст та структура. Особистість дитини. Розвиток дитини в соціумі.
- Засвоєння соціальних ролей як складова процесу становлення особистості. Соціальна адаптація, соціальна дезадаптація і соціальна реабілітація дитини.
- Поняття соціальної норми. Соціально-педагогічні відхилення від норми.
- Особливості, умови та правові норми соціалізації дитини з обмеженими можливостями.
- Класифікація методів соціально-педагогічної роботи. Використання соціологічних методів в роботі соціального педагога.
- Сім’я як об’єкт і суб’єкт соціально-педагогічної діяльності. Соціальний статус сім’ї. Типи сімей.
- Дитина і її роль у сім’ї, проблеми соціалізації дитини в сім’ї.
- Сімейне виховання як система. Сучасні форми соціально-педагогічної допомоги сім’ї.
- Підготовка молоді до сімейного життя і її значення.
- Основні напрямки соціально-педагогічної допомоги для оптимізації сімейного виховання. Поняття сімейного мікроклімату. Поняття і види батьківського авторитету.
- Зв’язок сім’ї зі школою. Система підготовки молоді до сімейного виховання.
- Соціально-педагогічна діяльність з дітьми, позбавленими опіки батьків.
- Зміст понять “опіка” і “опікунство”. Категорії дітей, що потребують опіки.
- Система державної опіки дітей-сиріт і дітей, які залишились без нагляду батьків: дитячий будинок, школа-інтернат, притулок, дитячий будинок сімейного типу, прийомна сім’я та ін.
- Робота соціального педагога в притулках та інтернатах.
- Зміст соціально-педагогічної діяльності при усиновленні дитини.
- Загальна педагогічна характеристика дітей з обмеженими можливостями. Соціально-педагогічна допомога дітям з особливими потребами.
- Види соціально-педагогічної допомоги сім’ям, що виховують дітей з особливими потребами.
- Поняття “обдарованість”. Види обдарованості: соціальна, художня, психомоторна, академічна, творча, інтелектуальна. Психофізіологічні особливості обдарованих дітей.
- Діяльність спеціальних навчальних закладів по роботі з обдарованими дітьми.
- Молодь як особлива соціальна група. Вікова характеристика розвитку особистості у період молодості.
- Соціальне становище молоді в Україні. Суть та зміст соціально-педагогічної діяльності з молоддю.
- Діяльність соціальних служб в Україні. Характеристика основних напрямів діяльності СССДМ: соціальна профілактика, соціальна реабілітація, соціальна опіка, соціальний захист.
- Адаптація і дезадаптація людини. Характеристика важковиховуваності.
- Сутність та основні особливості соціальної адаптації.
- Девіації як соціально-педагогічна проблема. Роль соціального педагога у наданні допомоги дезадаптованим дітям.
- Девіантна, адиктивна, делінквентна і психопатологічна поведінка підлітків. Шляхи подолання девіантної поведінки у дітей.
- Соціально-педагогічна профілактика правопорушень серед неповнолітніх: зміст, завдання, форми і методи роботи.
- Соціально-педагогічна реабілітація неповнолітніх злочинців.
- Дитячий алкоголізм як соціально-педагогічна проблема. Особливості діяльності соціального педагога з дітьми, схильними до вживання алкоголю. Соціально-педагогічна реабілітація дітей-алкоголіків.
- Наркоманія як соціально-педагогічна проблема та форма прояву адитивної поведінки. Особливості, причини і наслідки підліткової наркоманії. Стадії розвитку підліткової наркоманії.
- Педагогічні проблеми профілактики і подолання наркоманії як соціально-негативної форми поведінки. Соціально-педагогічна реабілітація наркоманів: завдання, зміст, форми і методи роботи.
- Педагогічні проблеми профілактики і подолання проституції. Основні підходи до діяльності соціального педагога з профілактики проституції. Соціально-педагогічна реабілітація проституток: завдання, зміст, методи і форми роботи.
- Соціально-педагогічна діяльність у дошкільних навчально-виховних закладах, школах, професійних навчальних закладах, вищих освітніх установах.
- Соціально-педагогічна робота за місцем проживання.
- Територіальна громада як соціалізуючий простір особистості. Основні характеристики територіальної громади. Соціалізуючі функції громади.
- Неурядові організації як суб’єкти соціально-педагогічної роботи на локальному рівні. Типологія неурядових організацій.
- Характеристика діяльностів дитячих і молодіжних організацій. Напрями роботи міжнародних організацій, які працюють в інтересах дітей.
- Характеристика соціально-педагогічної роботи місцевих громадських організацій.
- Особливості діяльності соціального педагога в пенітенціарних закладах. Принципи перевиховання: залучення до праці, повага до особистості вихованця, самоврядування, співробітництво педагогів і вихованців.
- Виховна робота у виправних закладах: зміст і засоби.
- Соціально-педагогічна діяльність у громадських організаціях і релігійних конфесіях.
- Громадська організація як об’єкт і суб’єкт соціально-педагогічної діяльності.
- Діяльність дитячих і молодіжних організацій в Україні.
- Неформальні молодіжні об’єднання: характеристика, аналіз та оцінка функціонування.
- Особливості соціально-педагогічної діяльності в різних християнських конфесіях.
- Основні напрями соціальної державної політики в Україні. Конституція України як базовий документ соціально-педагогічної діяльності.
- Соціально-психологічна характеристика педагогічної майстерності соціального педагога. Критерії педагогічної майстерності і творчості соціальних педагогів.
- Шляхи і засоби формування педагогічної майстерності соціального педагога.
- Система підвищення кваліфікації соціальних педагогів.
- Типи управлінської діяльності: авторитарний, демократичний, ліберальний. Соціально-педагогічна характеристика різних типів управління.
Програмові вимоги з курсу
“ТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ”
- Технології соціально-педагогічної діяльності як наукова галузь і навчальний предмет: сутність, мета, завдання. Ресурси соціально-педагогічної діяльності.
- Дослідження українськими та зарубіжними науковцями соціальних технологій та технологій соціально-педагогічної діяльності.
- Сутність та специфіка соціальних технологій. Фактори, що зумовлюють розмаїття соціальних технологій. Характеристика основних видів соціальних технологій.
- Групи соціальних технологій залежно від сфери докладання зусиль та масштабності соціальних операцій. Діяльнісний аспект розуміння соціальних технологій: основні види. Завдання підвищення технологічного рівня соціально-педагогічної діяльності.
- Характеристика основних етапів реалізації соціальних технологій. Особливості технологій соціально-педагогічної діяльності. Умови ефективності процесу технологізації.
- Технології взаємодії соціального педагога зі співробітниками методичних центрів, клубами, студіями дитячої творчості.
- Технології взаємодії соціального педагога зі співробітниками спеціальних державних органів по боротьбі з дитячою злочинністю.
- Технології організації соціальним педагогом дозвілля учнів в умовах загальноосвітньої школи та позашкільних установ. Взаємодія соціального педагога з членами громадських формувань, об’єднань, громадськістю.
- Технології організації та реалізації діяльності “Школи молодого фахівця”. Технології діяльності творчого об’єднання соціальних педагогів.
- Технології планування роботи соціальних педагогів. Реалізація соціальним педагогом моделі соціально-педагогічного супроводу учнів загальноосвітнього навчального закладу.
- Основні методи діагностичного напряму діяльності соціального педагога. Технології реалізації первинної соціально-педагогічної діагностики. Форма складання висновку за результатами соціально-педагогічного дослідження.
- Технології реалізації соціальним педагогом консультативної функції. Соціально-педагогічна допомога учням у професійному самовизначенні. Використання соціальним педагогом діагностичних методик для профорієнтації учнів.
- Технології реалізації форм спільної діяльності працівників загальноосвітнього навчального закладу. Реалізація соціальним педагогом основних форм та методів у роботі з педагогічними працівниками з урахуванням спрямованості сучасної школи.
- Технології реалізації основних напрямів та форм просвітницької діяльності соціального педагога з батьками. Консультативний напрям діяльності соціального педагога з батьками.
- Технології проектування і формування особистості, адаптивної в сучасних соціальних умовах. Застосування арт-терапії у сучасній соціально-педагогічній діяльності.
- Використання рекламних технологій у соціально-педагогічній діяльності. Технології підготовки й реалізації соціально-педагогічного проекту, в т. ч. складання портфоліо.
- Технологічний підхід “Кваліметричний профіль” у діагностичній діяльності соціального педагога.
- Технологія застосування методики контактної взаємодії. Застосування технологічних принципів методики контактної взаємодії на 1-6 стадіях.
- Технології діяльності соціального педагога з підвищення педагогічної культури батьків. Умови забезпечення високої ефективності педагогічної освіти батьків.
- Технології вивчення виховних можливостей сім’ї та розвитку виховного потенціалу сім’ї. Форми і методи соціально-педагогічної роботи з сім’єю. Характеристика кризоінтервентної, проблемно зорієнтованої, довгострокової форм соціально-педагогічної допомоги сім’ї.
- Технології соціально-педагогічного патронажу різних за складом і структурою типів сімей.
- Технології профілактики жорстокого поводження з дітьми в умовах загальноосвітнього навчального закладу та сім’ї. Соціально-педагогічна допомога дитині, що потерпіла від насильства.
- Технології діяльності соціального педагога у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
- Технології соціально-педагогічної діяльності в умовах дитячого оздоровчого табору.
- Технології соціально-педагогічної діяльності з обдарованими дітьми та молоддю. Діяльність соціального педагога з розвитку різних видів обдарованості. Соціально-педагогічний супровід обдарованих дітей в загальноосвітній школі. Діти Індиго: соціально-педагогічний аспект.
- Технології соціально-педагогічної допомоги дітям із порушеннями в розвитку. Соціально-педагогічна допомога сім’ї, що виховує дитину з обмеженими можливостями. Технології підвищення рівня соціальної адаптації індивіда з обмеженими функціональними можливостями.
- Форми й методи діяльності соціального педагога з дітьми із обмеженими функціональними можливостями. Соціокультурна реабілітація осіб із обмеженими функціональними можливостями. Соціально-педагогічна профілактика явищ дезадаптації у дітей з функціональними обмеженнями.
- Технології діяльності гувернера з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.
- Технології соціально-педагогічної допомоги дітям вулиці. Технології використання ігрових технік у вуличній соціальній педагогіці.
- Соціально-педагогічний аспект проблеми девіантної поведінки дітей та підлітків.
- Технології соціальної профілактики комп’ютерної та Інтернет-залежності.
- Соціально-педагогічна профілактика суїцидальних тенденцій проблемної особистості.
- Технології соціально-педагогічної діяльності у країнах близького зарубіжжя (Росія, Прибалтика тощо).
- Становлення і розвиток соціально-педагогічної діяльності у країнах Західної Європи.
- Технології соціально-педагогічної діяльності у США та Великій Британії.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Роль сім’ї у соціалізації дітей”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціальне виховання молодших школярів в умовах соціокультурного середовища загальноосвітньої школи”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціальне виховання підлітків в умовах соціокультурного середовища загальноосвітньої школи”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Профілактика насильства у сім’ї”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Жорстокість підлітків у спілкуванні з ровесниками як соціально-педагогічна проблема”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Фактори та механізми соціалізації дітей “групи ризику”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Функції соціально-педагогічного супроводу дітей-сиріт”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Основні напрями роботи соціального педагога з сім’єю, в якій виховуються прийомні діти”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Основні напрями роботи соціального педагога з опікунською сім’єю”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Основні напрями роботи соціального педагога з неповною сім’єю”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Моральне виховання дітей із неповних сімей”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування моральної культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування родинної культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування мовної культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування духовної культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування громадянської культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування правової культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування трудової культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування естетичної культури особистості”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування фахової культури майбутнього соціального педагога”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Формування педагогічної культури батьків”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Підвищення педагогічної культури соціальних педагогів щодо надання ними допомоги дітям із неповних сімей та їхнім батькам”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Ігрова діяльність як чинник соціалізації дітей дошкільного віку”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Ігрова діяльність як чинник соціалізації дітей молодшого шкільного віку”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Ігрова діяльність як чинник соціалізації підлітків”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Основні напрями соціалізації дітей із ДЦП”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Основні напрями соціалізації дітей з функціональними обмеженнями”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціально-педагогічна діяльність гувернера з організації дозвілля дітей і молоді”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Етичні особливості соціально-педагогічної взаємодії”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціально-педагогічні проблеми формування молодіжного руху в Україні на сучасному етапі”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю в територіальній громаді”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю за місцем проживання”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Структура діяльності соціального педагога з обдарованими школярами”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціально-педагогічна корекція девіантної поведінки школярів”.
- Моделювання соціально-педагогічної діяльності засобами інтерактивних технологій за напрямом: “Соціально-педагогічні умови профорієнтаційної діяльності соціального педагога з учнями”.
Програмові вимоги до Державного іспиту з навчальної дисципліни
«Методи соціальної роботи»
- Виникнення і розвиток методології соціальної роботи.
- Характеристика методів соціальної роботи.
- Соціологічні методи соціальної роботи.
- Основні етапи у проведенні соціологічного дослідження.
- Фундаментальні і прикладні дослідження.
- Види прикладних досліджень.
- Види документів.
- Види аналізів документів.
- Традиційний аналіз.
- Внутрішній аналіз.
- Юридичний аналіз.
- Психологічний аналіз.
- Формалізований метод аналізу документів (контент-аналіз).
- Спостереження як метод збору інформації у соціальній роботі.
- Види спостережень.
- Етапи планування спостереження.
- Опитування як метод збору інформації у соціальній роботі.
- Інтервю. Види інтерв’ю.
- Вимоги до проведення інтерв’ю.
- Соціологічний метод опитування.
- Менеджмент соціальної сфери.
- Етапи розвитку менеджменту.
- Види менеджменту.
- Структура і властивості систем.
- Управлінське рішення.
- Напрямки менеджмент.
- Функції управління.
- Планування як функція керування.
- Формування мети і засоби її досягнення.
- Методи прийняття управлінських рішень.
- Соціально-демографічні проблеми суспільства.
- Історичні аспекти становлення соціальної роботи з різними групами клієнтів.
- Характеристика категорій клієнтів соціальної роботи.
- Сучасні тенденції соціальної роботи з особливими групами клієнтів у різних країнах світу.
- Спеціальні групи клієнтів як соціальна проблема.
- Види соціально-небезпечних явищ: злочинність, алкоголізм, наркоманія, ВІЛ/СНІД.
- Людина в системі негативних явищ.
- Соціальна політика щодо спеціальних груп клієнтів.
- Запобігання стигматизації спеціальних груп клієнтів.
- Роль субкультурних відмінностей різних груп клієнтів.
- Характеристика категорій клієнтів соціальної роботи.
- Психологічна допомога в соціальній роботі.
- Моделі індивідуальної роботи з випадком
- Соціальна робота з групою
- Моделі соціальної роботи з групою
- Командна соціальна робота
- Волонтерська робота.
- Телефонне консультування.
- Соціальна робота в спільноті.
- Фостеринг.
- Самокерована групова робота.
- Мобільна соціальна робота.
- Соціально-культурна анімація.
- Поняття технологій соціальної роботи.
- Етапи соціальних технологій.
- Різновиди соціальних технологій.
- Специфіка соціальних технологій у соціальному процесі.
- Сутність і структура технологічного процесу.
- Соціальна опіка і піклування
- Соціальне забезпечення
- Соціальне страхування
- Соціальна діагностика, експертиза і профілактика
- Соціальна корекція і терапія
- Соціальна адаптація і реабілітація
- Соціальне моделювання і прогнозування
- Соціальна освіта і навчання
- Соціальне посередництво і консультування
- Соціальне проектування
- Соціальна інфраструктура та її вплив на сутність соціальної роботи в сільській місцевості.
- Особливості і напрямки соціальної роботи на селі.
- .Специфіка соціальної роботи в місті.
- Основні функції Міністерства соціальної політики в сфері соціального захисту.
- Соціальний захист на обласному рівні.
- Основні завдання районних держадміністрацій.
- Територіальні центри соціального обслуговування.
- Навчальні та наукові організації в системі міністерства праці та соціальної політики.
- Правові гарантії щодо забезпечення права на охорону здоров’я.
- Визначення поняття “здоров’я”.
- Типи медико-соціальної роботи.
- Соціальна робота щодо вирішення проблеми усунення факторів, які сприяють формуванню хвороби.
- Особливості соціальної роботи в системі освіти.
- Особливості соціально-педагогічної роботи в системі вищої освіти.
- Соціальна робота у сфері культури.
- Соціальна анімація.
- Механізм соціальних взаємовідносин держави і некомерційних організацій.
- Надання послуг.
- Соціальна робота на підприємстві.
- Жінка і соціально-культурне середовище.
- Психологічні й тендерні дослідження з роботи з жінками.
- Правовий аспект соціального захисту жінок.
- Діяльність державних і недержавних організацій та установ із соціальної роботи з жінками.
- Соціально-правовий захист сім’ї.
- Сім’я як об’єкт соціальної роботи.
- Дослідження соціального становища сім’ї.
- Заклади і установи, які уповноважені проводити соціальну роботу з сім’єю.
- Форми і методи соціальної роботи, соціальні технології, технології соціальної роботи з сім’єю.
- Соціальна робота з молодою сім’єю.
- Напрями соціальної роботи з сім’єю.
- Соціальна робота з прийомною сім’єю.
- Соціально-педагогічні моделі роботи з прийомною сім’єю.
- Соціальна робота з молоддю. (Соціальна профілактика).
- Соціальна робота з молоддю. (Соціальне обслуговування).
- Соціальна робота з молоддю. (Соціальна реабілітація).
- Соціальна допомога (підтримка) молоді.
- Соціальна робота з молоддю. (Соціальний супровід).
- Соціальна робота з молоддю. (Соціальне інспектування).
- Правовий захист престарілих людей.
- Соціальна робота з людьми похилого віку.
- Організації та установи Міністерства праці та соціальної політики
- Територіальні центри обслуговування пенсіонерів та самотніх непрацездатних громадян і відділення соціальної допомоги вдома.
- Міжнародні аспекти правового захисту інвалідів.
- Визначення термінології щодо інвалідів.
- Міжнародні концепції встановлення інвалідності .
- Сучасні стратегії забезпечення рівних можливостей для інвалідів.
- Соціальний захист дітей-інвалідів.
- Соціальний захист інвалідів всіх вікових груп.
- Державне управління системою соціального захисту інвалідів.
- Установи соціального обслуговування інвалідів будинки-інтернати.
- Підприємства Українського виробничого протезного концерну “Укрпротез”.
- Фонд соціального захисту інвалідів.
- Робота соціальних служб для молоді з інвалідами.
- Недержавні організації та установи інвалідів (НДО).
- Освіта і професійна підготовка інвалідів.
- Працевлаштування інвалідів.
- Напрямки роботи з людьми, які мають фізичні чи психологічні вади.
- Особливості роботи будинків-інтернатів для людей похилого віку.
- Територіальні центри обслуговування пенсіонерів та самотніх непрацездатних громадян і відділення соціальної допомоги вдома.
- Організація надання соціальних послуг людям похилого віку у соціальних службах: міжнародний досвід.
- Напрями роботи і види послуг Державної служби зайнятості.
- Форми працевлаштування у службах зайнятості.
- Працевлаштування молоді. Методи і технології соціальної роботи з безробітними.
- Технології соціальної роботи з військовослужбовцями (методи та засоби).
- Показники матеріальної забезпеченості населення.
- Соціальний захист малозабезпеченого населення.
- Форми та методи соціальної роботи щодо підвищення життєвого рівня малозабезпечених труп населення.
- Побутове обслуговування малозабезпечених громадян як складова соціального обслуговування.
- Використання аутрич-методу соціальними працівниками у роботі з повіями.
- Робота із сексуальними меншинами й особами, які займаються проституцією.
- Соціальна робота з вагітними-ВІЛ-інфікованими
- Специфіка роботи з людьми без постійного місця проживання.
- Загальні підходи і принципи соціальної роботи із клієнтами, які зазнали насильства в сім’ї
- Діяльність соціальних служб у роботі з клієнтами, які зазнали насилля в сім’ї
- Форми і методи соціальної роботи з колишніми засудженими.
- Медико-соціальні, психологічні та юридичні аспекти раннього материнства.
- Соціальна робота з профілактики ранніх шлюбів та раннього материнства.
- Напрями роботи з вагітними жінками: превентивно-ознайомчий, превентивно-просвітницький, психотерапевтичний, практико-орієнтований.
- Методи, прийоми та техніки роботи (індивідуальної і групової) з жінками в період вагітності.
- Наслідки кривдження та нехтування дітей в межах сім’ї.
- Моделі оцінювання аспектів ризику та процесу професійного втручання. Методи оцінювання ризику та потенціалу сім’ї.